اپراتورها

تلفن همراه

December 22, 2014
9:53 دوشنبه، 1ام دیماه 1393
کد خبر: 66015

تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه اپراتورهای تلفن همراه کشور کاهش یافت

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، سقف تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه اپراتورهای تلفن همراه کشور ، از بامداد دوشنبه به 5 . 0 ریال برای سیم کارت های دائمی و 75 . 0 برای سیم کارتهای اعتباری کاهش یافت . 
 
 
سقف تعرفه آزاد اینترنت موبایل دوم آذر ماه با خبری که سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات داد به 0.5 ریال برای تمامی اپراتورهای ارتباطی کاهش یافت و تمامی شرکت‌های ارتباطی مکلف به تبعیت از این تعرفه تا اول دی ماه شدند.
 
علی اصغر عمیدیان در این باره عنوان کرد که سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دایمی مستقل از فناوری برای هرگونه دیتای نسل 2 و3 به ازای هر کیلو بایت نیم (0,5) ریال خواهد بود.
 
وی افزود: با این مصوبه، تعرفه دیتای نسل 2 به میزان چشمگیری (حداقل 50 درصد) کاهش یافت.
 
پیش از تصویب چنین رقمی به عنوان سقف دیتای موبایل، تعرفه‌ها از نیم تا 14.8 ریال برای 3G و GPRS متغیر بود هرچند که اپراتورها براساس مصوبه‌های پیشین قادر بودند تا نرخ دیتا را تا 14.8 ریال منظور کنند اما همراه اول و ایرانسل در ساعات پیک به ازای هر کیلو بایت دریافت یا انتقال اطلاعات از طریق اینترنت به ترتیب 4 و 5 ریال و به ازای ساعات غیر پیک یک ریال را دریافت می‌کردند.
 
چنین مصوبه‌ای نرخ دیتا موبایل (اینترنت همراه) را در حالت آزاد (بدون استفاده از بسته‌های اینترنتی) نهایتا نیم ریال در نظر گرفت و نوع تکنولوژی اعم از 3G، 4G و GPRS در آن تفاوتی ندارد و هر نقطه‌ای که مشترکان تحت آنتن‌های ارتباطی باشند و از دیتای آزاد استفاده کنند به ازای هر کیلو بایت نقل و انتقال اطلاعات باید نهایتا نیم ریال بپردازند.
 
استفاده از بسته‌های اینترنتی یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های ارتباطی است که در نسل‌های سوم و چهارم به دلیل ارتقای سرعت در اتصال به شبکه ارتباطی بسیار رواج دارد.
 
چنین مصوبه‌ای در خصوص سیم‌کارت‌های دائمی است و اپراتورها با توجه به مصوبات قبلی می‌توانند نرخ اینترنت آزاد مشترکان اعتباری را نیز تا 50 درصد گران‌تر محاسبه کنند.
 
بنابراین سقف دیتای آزاد سیم‌کارت‌های اعتباری نیز 0.75 ریال به ازای هر کیلو بایت داده خواهد بود و اپراتورها مجازی به دریافت بیش از این رقم نیستند.
 
معاون وزیر ارتباطات و سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به اینکه این مصوبه از اول دی ماه برای تمامی اپراتورهای تلفن همراه لازم الاجرا است، اظهار کرد: مشترکان تلفن همراه می‌توانند با خرید بسته‌های مختلف تعرفه‌ای متناسب با نیاز خود، از خدمات با تعرفه‌های مناسب بهره‌مند شوند.
 
با این حال، نرخ‌های جدید اینترنت همراه ظرف امروز یا فردا باید توسط اپراتورها اعلام شود زیرا فرصت آنها به پایان رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.