سیستم‌عامل و نرم‌افزار

December 23, 2014
19:52 سه شنبه، 2ام دیماه 1393
کد خبر: 66034

درآمد اوراکل از انتظارات فرا‌تر رفت

گزارش درآمدی اوراکل نشان می‌‏دهد این شرکت در سه ماهه دوم سال مالی خود عملکردی فرا‌تر از انتظارات داشته است. 
 
به گزارش وب‏سایت zdnet، شرکت اوراکل اعلام کرده است در سه ماهه دوم سال مالی خود ۲. ۵ میلیارد دلار درآمد خالص داشته است. درآمد ناخالص اوراکل برای این دوره نیز ۹. ۶ میلیارد دلار اعلام شده است. تحلیل‏گران وال استریت پیش از این انتظار داشتند اوراکل حداکثر ۹. ۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. 
شرکت اوراکل رشد درآمدهای خود را بیش از هر چیز مدیون عرضه محصولات جدیدی در حوزه نرم‌‏افزارهای ابری (SaaS)، پلت‏فرم‏‌های ابری (PaaS) و زیرساخت‏‌های ابری (IaaS) است. درآمدهای این شرکت از محل عرضه این خدمات با ۴۵ درصد رشد در مقایسه با دوره مشابه پارسال به ۵۱۶ میلیون دلار رسیده است. درآمدهای اوراکل از بخش فروش نرم‏‌افزار و محصولات پردازش ابری استاندارد نیز با ۵ درصد رشد به ۷. ۳ میلیارد دلار رسیده است. درآمدهای حاصل از بخش محصولات سخت‌‏افزاری این شرکت نیز با اندکی رشد به ۱. ۳ میلیارد دلار رسیده است. 
لری الیسون، رئیس هئیت مدیره اوراکل پیش‌‏بینی‏ کرده است روند رو به رشد خرید حق اشتراک خدمات پردازش ابری این شرکت تا سه ماهه چهارم سال مالی جاری ۲۵۰ میلیون دلار دیگر درآمد تولید کند. مارک هورد، یکی از مدیران عامل این شرکت نیز اعلام کرده است خرید حق اشتراک خدمات پردازش ابری اوراکل در این دوره ۱۴۰ درصد رشد داشته است. به گفته وی این امر باعث شده است تعداد مشتریان راهکار ابری برنامه‏ریزی منابع سازمانی ERP Fusion اوراکل به ۶۰۰ برسد که این رقم پنج برابر بیشتر از تعداد مشتریان راهکار برنامه‌‏ریزی منابع سازمانی Workday است. 
وب‏سایت businessinsider نیز گزارش داده است عملکرد درآمدی اوراکل در این دوره باعث شده است ارزش سهام این شرکت به بالا‌ترین حد خود پس از سال ۲۰۰۰ برسد. ارزش هر سهم اوراکل در آن زمان از ۴۵ دلار گذشته بود. در سه ماهه دوم سال مالی جاری اما این رقم با ۸ درصد رشد به ۴۴ دلار رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.