تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

December 23, 2014
21:30 سه شنبه، 2ام دیماه 1393
کد خبر: 66041

گوگل تکمیل بورد اصلی گوشی پازلی خود را تایید کرد

پروژه Ara در شرکت گوگل که مربوط به ساخت گوشی پازلی می‌شود آخرین مراحل تکمیل را پشت‌سر می‌گذارد و نمونه اولیه عرضه شده از آن تفاوت‌های فراوانی را با گوشی‌های امروزی به نمایش می‌گذارد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، متخصصان مرکز Google ATAP هم‌اکنون بورد اصلی گوشی با نام Spiral 2 را عرضه کرده‌اند و توضیحاتی داده‌اند که مشخصات اصلی آن را نمایان می‌کند.

گروه ATAP در صفحه ویژه خود در شبکه اجتماعی Google+ نوشته است که آن‌ها تلاش فراوانی را برای طراحی سیستم مرکزی گوشی انجام داده‌اند و در این زمینه‌ همکاری‌های گسترده‌ای با شرکت‌های Marvell و NVIDIA انجام شده است.

دو منبع آگاه مجزا نیز در این زمینه توضیح دادند که ماژول اصلی گوشی پازلی گوگل مبتنی بر تراشه‌های PXA1928 و Tegra K1 در حال ساخت است. پیش‌بینی شده است این تراشه‌ها همراه با بورد MDK v0.20 در آینده نزدیک عرضه شوند.

اما بورد Spiral 2 هم‌اکنون آماده شده است و تیم متخصص گوگل همچنان فعالیت‌های خود را روی آن ادامه می‌دهد و در همین راستا سه نمونه از عملکردهای این محصول را عرضه کرده است.

گروه Google ATAP اعلام کرده است که تکمیل این بورد برای نخستین گوشی پازلی جهان مراحل پایانی خود را پشت‌سر می‌گذارد و قرار است در کنفرانس Developer گوگل که ژانویه 2015 برگزار می‌شود، این محصول به نمایش درآید.

پیشرفت در پروژه Spiral 2 به معنی متوقف شدن فرآیند توسعه آن نبوده است و پیش‌بینی می‌شود که فصل نخست سال 2015 میلادی مدل پیشرفته‌تر آن با نام Spiral 3 روانه بازار شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.