اپراتورها

تلفن همراه

December 24, 2014
15:20 چهارشنبه، 3ام دیماه 1393
کد خبر: 66050

وزیر اسبق ارتباطات در اعتراض به افزایش تعرفه پیامک انبوه همراه اول: نظارت صحیحی بر عملکرد این اپراتور نیست

 
وزیر ارتباطات دولت نهم در گفتگو با «نسیم» با انتقاد از حذف تخفیف‌ پیامک‌های انبوه اپراتور اول گفت: متاسفانه نظارت صحیحی بر عملکرد اپراتورها نیست و این اپراتور اصول اقتصادی را زیر پا گذاشته است.
 
محمد سلیمانی وزیر ارتباطات دولت نهم در گفتگو با «نسیم» در خصوص اقدام اخیر همراه اول در حذف تخفیف‌های ارائه شده به شرکت‌های ارسال پیامک انبوه اظهار کرد: در تمام دنیا بین خرده‌فروشی و عمده‌فروشی تفاوت قائل می‌شوند و این امر در زمینه ارسال پیامک نیز صدق می‌کند؛ زیرا درآمدی که از ارسال پیامک‌های انبوه حاصل می‌شود، قابل مقایسه با ارسال و دریافت پیامک‌های معدود نیست.
 
وی با انتقاد از عملکرد خودسرانه اپراتورهای تلفن همراه کشور تاکید کرد: متاسفانه سازمان تنظیم مقررات نظارتی بر اپراتورها ندارد و گوشه‌ای نشسته و فقط نظاره‌گر تصمیمات اجرا شده اپراتورهاست. این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه من بشدت از عملکرد سازمان تنظیم مقررات گله‌مندم، تصریح کرد: این سازمان مشغول به خود است و اصلا در بخش حمایت از اپراتورها، مصرف‌کنندگان یا شرکت‌های اقماری ورود نمی‌کند.
 
سلیمانی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات وضعیت مناسبی ندارد گفت: اگر این سازمان به درستی بر عملکرد اپراتورها نظارت می‌کرد، همراه اول به خودش اجازه نمی‌داد تا از خلاءهای قانونی سوءاستفاده کند و فضای رقابتی و اقتصادی فعالیت شرکت‌های اقماری را از بین ببرد. وزیر ارتباطات دولت دهم افزود: به اعتقاد من برای ساماندهی به عملکرد اپراتورها، وزیر ارتباطات باید مستقیما ورود کند و سریعا در این زمینه تعیین تکلیف کند.
 
وی با اشاره به حمایت سازمان‌های اقتصادی دنیا از شرکت‌های کوچک‌تر برای انتفاع عمومی گفت: اگر سازمان‌های بزرگ از شرکت‌های اقماری حمایت کرده و طرح‌های تخفیفی و تشویقی برای آنها قائل شود، نه تنها فضای رقابتی را برای کاهش قیمت‌ها فراهم می‌کند، بلکه سوددهی سازمان‌ها را افزایش می‌دهد.
سلیمانی درباره ادعای همراه اول در خصوص "حذف تخفیف‌ها برای سامان‌دهی پیامک‌های انبوه بوده" نیز تصریح کرد: درست است که بسیاری از مردم از پیامک‌های تبلیغی گله‌مند هستند، اما این دلیل نمی‌شود که برای کاهش گله‌مندی، قیمت‌ها را افزایش داد؛ بلکه اپراتور اول کشور می‌تواند با مدیریت و نظارت صحیح بر این پیامک‌ها و تفکیک پیامک‌های تبلیغاتی از پیامک‌های خبری و اطلاع‌رسانی، این مشکل را مرتفع کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.