امینت

December 26, 2014
19:54 جمعه، 5ام دیماه 1393
کد خبر: 66085

وزیر ارتباطات: فیلترینگ هوشمند در تمام شبکه‌های اجتماعی اجرایی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح فیلترینگ هوشمند در تمام شبکه‌های اجتماعی اجرایی می‌شود.

محمود واعظی صبح امروز در حاشیه سفر به استان ایلام در گفت‌وگو با فارس در ایلام اظهار داشت:‌ در حال حاضر طرح فیلترینگ هوشمند به صورت آزمایشی بر روی یکی از شبکه‌های اجتماعی در حال اجراست و سعی می‌شود ظرف شش ماه آتی این طرح بر روی تمام شبکه‌های اجتماعی اجرایی شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ اعتقاد دارم که تنها 15 درصد مطالب شبکه‌های اجتماعی غیراخلاقی بوده و مابقی سالم و امکان استفاده را دارد، بر این اساس با اجرای طرح هوشمند فیلترینگ زمینه انتشار مطالب غیراخلاقی فراهم نخواهد شد تا همه بتوانند از این شبکه‌ها به سهولت استفاده کنند.
 
وی با اشاره به استفاده زوار از خطوط تلفن در دو کشور ایران و عراق، ادامه داد: زوار در مجموع 26 میلیون دقیقه مکالمه در ایام منتهی به اربعین حسینی در دو کشور ایران و عراق انجام داده‌اند که امکان افزایش این میزان مکالمات از طرف ایران وجود داشت، در صورتی که طرف عراقی امکان همکاری و مساعدت بیشتری را فراهم می‌کرد.
 
واعظی تصریح کرد: با وجود حجم زوار و میزان مکالمات اعتقاد دارم کمترین مشکلات را در این حوزه داشتیم چون تیمی از مرکز و نحوه آنتن‌دهی و … در مرز مهران نظارت جدی داشت.
 
این مقام مسئول گفت: برای سال آتی نیز برنامه‌ریزی لازم برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی فراهم خواهد شد و با تشکیل کمیته‌ای قطعاً مشکلات و محدودیت‌ها رفع خواهد شد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.