تلفن همراه

گوشی

December 26, 2014
20:05 جمعه، 5ام دیماه 1393
کد خبر: 66092

نتیجه کپی‌کاری هواوی از سیاست‌های فروش شیائومی

به نظر کپی‌کاری از سیاست‌های فروش شیائومی برای هواوی نیز کارساز بوده و فروش گوشی‌های خط Honor از یک میلیون در سال قبل به 20 میلیون در سال 2014 رسیده است.
 
بر اساس گزارشی که رویترز دیروز منتشر کرد، فروش اسمارت فون های خط Honor هواوی از سال گذشته تاکنون از یک میلیون به بیست میلیون عدد رسیده است. 
 
هواوی مدتی است که استراتژی فروش آنلاین و ارزان‌قیمت شیائومی را تقلید می‌کند.
 
هواوی در سه ماهه سوم سال 2014 موفق به فروش 15.9 میلیون دستگاه موبایل شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، این فروش به 11.7 میلیون عدد می‌رسید. در عین حال شیائومی نیز فروش سه ماهه سوم 2014 را از 3.6 میلیون سال قبل به 15.8 میلیون عدد رسانده است.
 
خط Honor از دسامبر سال گذشته عنوان هواوی را در کنار خود ندارد و بازاریابی آن به شکل مستقل و با نام Honor انجام می‌شود. فروشگاه‌های بزرگ هندی چون فلیپ‌کارت در هند و JD.com در چین گوشی‌های این برند را به فروش می‌رسانند.
 
فروش آنلاین گوشی‌های هوشمند با چنین قیمت پایینی، اگرچه فروش خوبی را به همراه دارد، اما سود بسیار پایینی را نیز نصیب شرکت‌ها می‌کند. به عنوان مثال، شیائومی سود ناخالص 1.8 درصدی را برای سال قبل تجربه کرد، در حالی که سامسونگ در همین مدت سودی 18.7 درصدی را کسب کرده بود. رییس برند Honor هواوی جف لئو نیز می‌گوید: "خط Honor سودی به همراه ندارد، اما ضرر هم نمی‌دهد."
 
هواوی در هفته قبل Honor 6 Plus را به بازار معرفی کرد. این گوشی که در پشت خود از دو دوبین 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد، به ادعای هواوی قادر است تصاویری با جزئیات و عمق بیشتر را به ثبت برساند.
 
مدل 5.5 اینچی این فبلت 5.5 اینچی 323 دلار قیمت‌گذاری شده و مدل 4G LTE نیز با قیمت 403 دلار به فروش می‌رسد.
 
هواوی تنها کمپانی چینی نیست که از سیستم فروش شیائومی تقلید می‌کند. کمپانی لنوو که به تازگی موتورولا را نیز به زیرمجموعه خود اضافه کرد، خبر داده که تعدادی از گوشی های هوشمندش را تنها از طریق اینترنت به فروش می‌رساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.