اینترنت و شبکه

December 26, 2014
20:23 جمعه، 5ام دیماه 1393
کد خبر: 66095

وزیر ارتباطات وعده داد: 12هزار روستا تا پایان سال به اینترنت وصل می شوند

کرمانشاه – ایرنا – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از برنامه های اصلی این وزارتخانه متصل کردن 12 هزار روستا به اینترنت تا پایان سال جاری است.
 
 
 
'محمود واعظی' عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری قصر شیرین که در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: هم اکنون هشت هزار روستا در سراسر کشور متصل به اینترنت هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر موفق شدیم تعداد روستاهای متصل به اینترنت را تا پایان سال به 12 هزار برسانیم می توانیم با برنامه ریزی گسترده تر و اختصاص اعتبارات بیشتر زمینه اتصال 30 هزار روستا به اینترنت را فراهم کنیم.
 
واعظی همچنین با اشاره به برنامه ریزی هایی که در حوزه راه اندازی فیبرنوری انجام گرفته است، گفت: پروژه بزرگی برای سراسر کشور در دست اقدام است و برای اجرای آن که در حال فراهم کردن زیرساخت های لازم هستیم، بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بر تقویت زیرساخت های مخابراتی و الکترونیکی تاکید کرد و گفت: امروز لازمه داشتن جامعه توسعه یافته توجه به زیر ساخت هایی از این قبیل است و باید تا می توانیم بخش ' آی. سی. تی' خود را تقویت کنیم.
 
وی گفت: تقویت بخش کشاورزی و صادرات محصولات این بخش به همراه توسعه تجارت خارجی در پرتو دولت الکترونیک محقق خواهد شد که وزارتخانه با تمام توان و در راستای اهداف توسعه ای نظام در این خصوص گام های خوبی را در آینده نزدیک برخواهد داشت.
 
واعظی همچنین با اشاره به راه اندازی نسل جدید تلفن همراه در کشور، گفت: این کار ابتدا در مرکز استان ها به انجام خواهد رسید و سپس بتدریج شهرستان ها و شهرهای کشور را نیز در بر خواهد گرفت.
 
وی در ادامه بر عزم جدی دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور و بازگرداندن رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید، مناطق محروم، مرزی و روستاها را در اولویت کار خود قرار داده و وزارتخانه ها را نیز مکلف کرده تا هرکدام آن ها با احصاء مشکلات حوزه های خود در حل آن ها کوشا باشند.
 
اینترنت در کرمانشاه 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش به توانمندی های استان کرمانشاه در بخش مخابرات و 'آی سی تی' اشاره کرد و افزود: با اقدامات انجام گرفته درصددیم که تمامی نیازهای استان کرمانشاه در زمینه اینترنت تا پایان سال آینده مرتفع شود.
 
واعظی همچنین با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای استقرار دولت الکترونیک و آمادگی کرمانشاه برای تحقق این مهم، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات در این خصوص به کرمانشاه کمک ویژه خواهد کرد تا به عنوان استان پایلوت در کشور مطرح و نخستین استانی باشد که دولت الکترونیک در آن مستقر می شود.
 
وی یکی دیگر از برنامه های وزارت ارتباطات برای استان کرمانشاه را متصل کردن حداقل 110 روستای آن به اینترنت تا پایان سال جاری و یا نهایتا اوایل سال آینده عنوان کرد.
 
واعظی تاکید کرد: یکی دیگر از اقداماتی که به صورت جدی و اولویت دار دنبال می کنیم حل مشکل رومینگ تلفن های خانگی اهالی شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب است چرا که هم اکنون بحث رومینگ مشکلات زیادی را برای اهالی این منطقه فراهم کرده و هزینه های زیادی را به آن ها متحمل می کند.
 
وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به پیگیری اجرای سند راهبردی رزمندگان، در خصوص فیبرنوری گفت: این بحث را نیز در استان کرمانشاه با جدیت دنبال می کنیم و درصدد هستیم تا شهر سومار نیز از این مزیت استفاده کند.
 
در این جلسه همچنین نماینده کارگزاران مخابرات استان کرمانشاه به برخی از مشکلات صنف خود اشاره کرد که که واعظی برای حل این مشکلات قول مساعد داد و گفت: تلاش می کنیم تا مشکلات آن ها را در سریعترین زمان ممکن حل کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین پس از حضور در جلسه شورای اداری شهرستان قصرشیرین، در روستاهای قره بلاغ و آیینه سرپل ذهاب نیز حضور یافت و نسبت به افتتاح اینترنت آن ها اقدام کرد.
 
حضور در شهرستان های اسلام آبادغرب و گیلانغرب و بررسی زیرساخت های مخابراتی آن ها از دیگر برنامه های سفر یکروزه واعظی به استان کرمانشاه بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.