لبه تکنولوژی

December 28, 2014
10:31 یکشنبه، 7ام دیماه 1393
کد خبر: 66135

ساخت روبات میمون نما توسط دانشمندان ناسا

 
گروهی از دانشمندان ناسا روبات منحصربفردی ساخته اند که همچون میمون از دیوار و درخت بالا می رود. این فناوری جدید برای رقابت داغ روباتها در سال 2015 آماده می شود.
این روبات که RoboSimian نام دارد درحقیقت یک سازه مکانیکی چهار عضوی است که قابلیت های حرکتی آن دستکمی از میمون ندارد!
 
قرار است این روبات در چالش روباتیکی ارتش آمریکا که توسط آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی این کشور در سال 2015 برگزار می شود با سایر رقبا به رقابت بپردازد.
 
هدف از برگزاری این رقابت، آزمودن روباتها در واکنش به وقوع فجایع طبیعی است. روباتهایی که در این مسابقه حضور پیدا می کنند قابلیت نفوذ به مناطقی را دارند که برای انسان بسیار خطرناک و حتی مرگبار است.
 
دانشمندان آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا اخیرا روبات مشابهی به نام Surrogate را نیز ارایه کرده بودند با این حال پس از بررسی های دقیق قرار شد روبات RoboSimian که توانایی مانوردهی در شرایط سخت و پیچیده تر را دارد برای رقابت روباتها در ژوئن سال 2015 آماده شود.
 
این روبات به 7 چشم دوربینی مجهز است که در قسمتهای مختلف آن نصب شده و به آن در پیدا کردن بهترین مسیر حرکتی کمک می کنند.
 
محصول خلاقانه دانشمندان ناسا قابلیت رانندگی خودرو، کنار زدن موانع، رخنه در دیوار، باز کردن شیر و حتی مسیریابی در زمینی مملو از زباله و موانع را دارد.
 
پیش بینی می شود در آینده از این روبات در اکتشافات فضایی و حوادثی نظیر نشت احتمالی مواد رادیواکتیو از تأسیسات اتمی استفاده شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.