بازار سرمایه

سهم مایکروسافت و سیلزفورس از بازار راهکارهای هوشمندی تجاری افزایش می‌یابد

منبع: همکاران سیستم
تحلیل‌گران Forbes پیش‌بینی کرده‌اند بازار راهکارهای هوشمندی تجاری ابری سال آینده میلادی در استیلای دو شرکت مایکروسافت و سیلزفورس خواهد بود.وب‌سایت Forbes در گزارشی به پیش‌بینی وضعیت بازار راهکارهای هوشمندی تجاری در سال آینده میلادی پرداخته است. تحلیل‌گران این شرکت معتقدند دو شرکت مایکروسافت و سیلزفورس سال آینده میلادی بیشترین سهم از بازار راهکارهای هوشمندی تجاری تحت فناوری پردازش ابری را خواهند داشت. مایکروسافت به کمک راهکارهایی مثل آفیس ۳۶۶ و Power BI در این حوزه پیشتاز خواهد بود و سیلزفورس هم با محصولاتی مثل Salesforce Wave.
 
در اين گزارش همچنین پیش‌بینی شده است در سال آینده مرز بین دانشمندان و تحلیل‌گرانی که در حوزه داده‌ها و هوشمندی تجاری فعالیت می‌کنند، کمرنگ‌تر شود. به اعتقاد این تحلیل‌گر، نقش دانشمندان داده‌شناس از برنامه‌نویسی و فعالیت‌های تحلیلی فراتر می‌رود و رفته‌رفته به کسانی تبدیل می‌شوند که قادرند به زبانی صحبت کنند که همه گروه‌های ذینفع توانایی درک آن را دارند. پیش‌بینی دیگر  این است که فناوری آماده‌سازی داده‌ها سال آینده جای فناوری داده‌های کلان به عنوان داغ‌ترین موضوع حوزه هوشمندی تجاری را خواهد گرفت. فناوری آماده‌سازی داده‌ها در این اواخر به کمک پیشرفت‌هایی که در حوزه الگوریتم‌های معنایی، پردازش توزیعی، یادگیری ماشینی و پردازش ابری صورت گرفته است، به یک بازار مستقل تبدیل شده است.
 
تحلیل‌گر فوربس پیش‌بینی کرده است سال آینده، بازاریابی یکی از مهم‌ترین نیروهای پیشران در زمینه اتخاذ تصمیمات مبتنی بر هوشمندی تجاری خواهد بود. به اعتقاد وی هسته بازاریابی شرکت‌ها رفته‌رفته در حال تبدیل از یک مرکز پرهزینه به موتو محرکه رشد شرکت‌ها است. هوشمندی تجاری و سایر فناوری‌های تحلیلی نیز پلتفرم‌هایی است که بازاریابی داده‌بنیان را امکان‌پذیر می‌کنند. فناوری اینترنت اشیا (IoT) نیز از دیگر مواردی است که به اعتقاد وی در سال آینده در حوزه هوشمندی تجاری بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

​​