January 1, 2015
12:22 پنجشنبه، 11ام دیماه 1393
کد خبر: 66216

تخریب طبقه هفتم علاءالدین با یک تماس متوقف شد

این روزها بازار اخبار و شایعات درباره تخریب بزرگ‌ترین مرکز تجاری موبایل تهران داغ‌ است.
 
در حالی که شهرداری تهران یک ماه فرصت داشت تا پاساژ علاء الدین را تخریب کند و این مهلت ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسید، ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر تهران خبر از تخلیه و سپس تخریب طبقات در طول 4 یا 5 روز آینده داد.
حکیمی‌پور در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران درباره تخلف در طبقه منفی 3 پاساژ علاءالدین گفت: بر این اساس چندصد مامور شهرداری برای اجرای حکم به پاساژ علاءالدین رفتند تا جلوی تخلف را بگیرند، اما ساعت 10:30 دوشنبه شب حکم پاساژ علاءالدین لغو شد.
 
ظاهرا موضوع تخلف علا‌ءالدین فقط به طبقه هفتم ختم نمی‌شود و طبقه منفی ۳ این پاساژ نیز باید تبدیل به پارکینگ شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبقه ۷ طبق طرح تفصیلی و مباحث شهرسازی ساخته نشده، اعلام کرده بود که در این پاساژ باید ۶ طبقه ساخته می‌شد و هر گونه بارگذاری در این ساختمان باید با اجازه شهرداری انجام می‌شده که نشده است.
 

alaedin.jpg

به گفته قناعتی، ۶ طبقه دیگر پاساژ هم شرایط مفیدی برای پاسخگویی به نیاز شهروندان را ندارد و سازمان آتش نشانی هم ایمنی این ساختمان را تایید نکرده است.
وی با بیان این که طبق آیین‌نامه کمیسیون ماده ۱۰۰رای به قلع و قمع این ساختمان داده شده، اعلام کرد: ابتدا دیوان عدالت اداری کار را متوقف کرد، اما با پیگیری‌های صورت گرفته دیوان هم رای را تایید کرد.
عضو شورای اسلامی شهر اعلام کرده بود که به شهردار تهران مهلت یک ماهه داده شده بود تا این کار را انجام دهد و چند روز بیشتر از این مهلت باقی نمانده و باید این حکم اجرا شود.
 
بر این اساس قرار شد پاساژ علاء الدین تا بامداد روز گذشته تخریب شود. بر این اساس طبقه هفتم پاساژ با حکم کمیسیون ماده 100 تخلیه شد و اعلام شد ظرف چند روز آینده نیز طبقات غیرقانونی آن تخریب می‌شود. حتی ماموران شهرداری منطقه 11 با حکم کمیسیون ماده 100 وارد عمل شدند و قرار شد تخریب بعد از تخلیه کامل صورت گیرد.
 
اما عضو شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه اعلام کرد که ساعت 10:30 شب گذشته با وی تماس گرفته شده و حکم تخریب پاساژ علاءالدین لغو شده است. بنابراین وی تقاضای برگزاری جلسه خصوصی و غیرعلنی داده تا به زوایای آن پرداخته شود.
 
حکیمی‌پور در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران درباره تخلف در طبقه منفی 3 پاساژ علاءالدین گفت: بر این اساس چندصد مامور شهرداری برای اجرای حکم به پاساژ علاءالدین رفتند تا جلوی تخلف را بگیرند، اما ساعت 10:30 دوشنبه شب حکم پاساژ علاءالدین لغو شد.
 
بر اساس گزارش فعالان بازار علا‌ءالدین، همه فروشندگان طبقه هفتم در حالی که روز دوشنبه فروشگاه‌های خود را تخلیه و محل را ترک کرده بودند، دوباره به پاساژ بازگشته و کار خود را آغاز کرده‌اند و هنوز مشخص نیست که موضوع تخریب طبقاتی که خلاف ساخته شده، به کجا خواهد رسید و تکلیف کسانی که این مغازه‌ها را خریداری کرده‌اند چه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.