تلفن همراه

گوشی

January 2, 2015
18:08 جمعه، 12ام دیماه 1393
کد خبر: 66244

مشاور قالیباف: 170خبر درباره علاء‌الدین منتشر شده که حمایت صاحبان قدرت از مالک پاساژ و تهدید،ارعاب و تحریک خبرنگاران را نشان می‌دهد

بامداد روز گذشته و با حضور ماموران شهرداری تهران طبقه 7 پاساژ علاء الدین تخریب شد.
 
مشاور شهردار تهران تصریح کرد: تا امروز 170 خبر درباره پاساژ علاء الدین تولید شده که این موضوع حمایت صاحبان قدرت از مالک این پاساژ و تهدید و ارعاب و تحریک خبرنگاران را نشان می دهد. 
 
به گزارش خبرنگار فارس، بامداد دیروز طبقه 7 پاساژ علا الدین تخریب شد. بر اساس این گزارش؛ توافقی در سال 85 بین شهرداری و مالک بوده مبنی بر اینکه در صورت فضای پارکینگ منفی 3 در خارج از محدوده پاساژ شهرداری به مالک مجوز بهره برداری تجاری از طبقه منفی 3 را می دهد از آنجا که مالک به توافق عمل نکرده علاوه بر آن طبقه منفی 3 و 7 را به صورت غیر قانونی تجاری کرده است در نتیجه توافق ملغی شده است و کار تخریب آغاز شده است. چند روز پیش طبقه منفی 3 این پاساژ تخلیه شده بود و قرار است این طبقه پارکینگ شود.
 
حاشیه های تخریب دو طبقه
 
ابوالفضل قناعتی عضو شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگار فارس گفت که باید هر چه سریعتر این کار انجام شود چرا که این ساختمان ایمنی لازم را ندارد. وی در ادامه گفت: برای تخریب این طبقه رای کمیسیون ماده 100 صادر شده است . محمدی معاون شهرسازی منطقه 11 با بیان اینکه این پرونده مثل سایر پرونده های شهرداری است، گفت: تفاوت پرونده علاء الدین این است که این پاساژ پرتردد و مهم است اما ایمنی و استحکام لازم را ندارد. وی ادامه داد:  با تدابیر نظام مهندسی ، تقویت سازه در آن در حال انجام است.
 
همچنین ضوابط و تاییدهای آتش نشانی تاکنون در این پاساژ اخذ نشده که در حال پیگیری هستیم. علاوه بر این تخلفات ساختمانی هم دارد که وظیفه ذاتی شهرداری ایجاب می کرد پرونده را به ماده 100 بفرستند.
 
محمدی افزود: این پرونده با شماره 355918 در تاریخ 17/6/93 حکم ماده 100 مبنی بر قلع مستحدثات زاید در طبقه 7 و رفع خلاف از تغییر کاربری پارکینگ منفی 3 و اعاده کاربری .زیر زمین از تجاری برای آن صادر شد که اکنون شهردای به دنبال اجرای رای است.
 
حاشیه های تخریب دو طبقه
 
معاون شهرسازی منطقه 11 گفت: بند 14 ماده 55 مقررات ملی ساختمان در مورد طبقه 7 علاء الدین رعایت نشده است و بنا برقانون ماده 100 باید برای آن نظر می داد. که در ابتدا این کمیسیون این پرونده را به منطقه بازگرداند اما بعد با استماع دفاعیات منطقه کارشناسان ماده 100 رای به قلع دادند.
 
گیل آبادی  رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: پاساژ علاء الدین به دلیل تخلفات صورت گرفته پایان کار ندارد و گرچه طبقه 7 شش ماه پیش از صدور رای ماده 100 احداث شده اما درباره منفی 3 مالک از همان روزهای نخست ساخت پاساژ در 18 سال پیش قول تامین پارکینگ در پلاک دیگری را داده بود که این کار انچام نشد.
 
وی افزود: در هر ساعت 6400 نفر در این ساختمان تردد دارند ، شهرداری برای حفظ ایمنی مردم و رفع تخلف و پیشگیری از حوادث احتمالی و برخورد با توافقات غیرقانونی  مصمم به اجرای حکم ماده 100 است.
 
حاشیه های تخریب دو طبقه
 
مشاور شهردار تهران تصریح کرد: تا امروز 170 خبر درباره پاساژ علاء الدین تولید شده که این موضوع حمایت صاحبان قدرت از مالک این پاساژ و تهدید و ارعاب و تحریک خبرنگاران را نشان می دهد.
 
بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی فارس، بیش از 200 نیروی انتظامی با متفرق کردن افرادی که جلوی در پاساژ تجمع کرده بودند وارد پاساز شده و تخریب 30 مغازه تخلیه شده در طبقه 7 سایر مغازه های که جنس داخل آنهاست و همچنین در طبقه 7 را پلمب کرده ومشاعات این طبقه و منفی 3 را تخریب می کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.