اپراتورها

تلفن همراه

January 2, 2015
18:58 جمعه، 12ام دیماه 1393
کد خبر: 66254

تلفونیکا و اریکسون جنگل‌های آمازون را به LTE تجهیز می‌کنند

سینا: شرکت های اریکسون و تلفونیکای پرو به طور مشترک پروژه‌ای را اجرا می‌کنند که دسترسی به اینترنت را از طریق نسل چهارم LTE برای نهادهای دولتی مانند مدارس و مراکز بهداشت و درمان پرو در آمازون تا سال ۲۰۱۵ فراهم می‌کنند.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، این اولین پروژه آمریکای لاتین است که از تکنولوژی نسل چهارم به عنوان یک دسترسی ثابت به اینترنت بی‌سیم در مناطق روستایی راه دور با مشکلات جغرافیای (مانند جنگل های آمازون)، استفاده می‌کند. جنگل‌های آمازون واقع در پرو با مساحتی بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع، یکی از بزرگ‌ترین تنوع‌های زیستی و بیشترین تعداد درختان پیر را در سطح دنیا دارد.
 
براساس تحقیقات انجام شده توسط اریکسون و آرتور دی لیتل (تحلیلگر این کمپانی) هر ۱۰ درصد افزایش پهنای باند، تولید ناخالص داخلی کشور را یک درصد افزایش می‌دهد. دسترسی به شبکه اینترنت نه تنها به کاهش شکاف دیجیتال و پرورش رشد اقتصادی کمک خواهد کرد، بلکه برای مردمی که در چنین مناطق دور افتاده و محرومی زندگی می‌کنند، می‌تواند امکاناتی را مانند آموزش و پرورش، ایجاد شغل و بهبود کیفیت زندگی، در جهان آنلاین فراهم کند.
 
سزار لینارز، مدیرکل کمپانی تلفونیکا پرو می‌گوید: باتوجه به اینکه چنین پروژه‌های نه تنها مناطق روستایی را به بقیه قسمت‌های پرو، بلکه به تمام دنیا وصل می‌‌کند، برای توسعه کشور بسیار مهم هستند. اتصال به شبکه اینترنت مزایای بی‌شماری مانند توسعه اجتماعی و اقتصادی به ویژه در مناطق دورافتاده و غیرقابل دسترس را به ارمغان می‌آورد.
 
ادوارد ریکوتا، نایب ریس اریکسون در آمریکای لاتین می‌گوید: این تلاش نشانه نقطه عطفی دیگر در اتحاد هر دو شرکت برای به اشتراک‌گذاری پروژه‌های اجتماعی تاثیرگذار و در عین حال، تحکیم بیشتر رهبری اریکسون بر شبکه در منطقه، و اتصال تعداد بیشتری از مناطق روستایی به آخرین تکنولوژی نسل چهارم پهنای باند موبایل است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.