اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

January 3, 2015
11:56 شنبه، 13ام دیماه 1393
کد خبر: 66275

گزارش مهر از اختلالات شبکه همراه اول و اعتراض مشترکان: نسل سوم از دسترس خارج است!

notrino.png

با گذشت بیش از چهارماه از رفع انحصار نسل سوم موبایل و فراگیر شدن این تکنولوژی در کشور، مشترکان نه تنها از کیفیت ارائه این خدمات راضی نیستند، بلکه برقراری مکالمات آنها نیز با مشکلات متعدد روبرو است.
 
به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شهریورماه امسال مجوز ارائه خدمات نسل سوم موبایل را در کشور صادر کرد و براساس آن اپراتور همراه اول که مدعی است حدود ۶۷ درصد سهم بازار موبایل در کشور را برعهده دارد از تجهیز شبکه اش به نسل سوم و چهارم موبایل خبر داد.
 
از آن زمان تاکنون برغم آنکه پیش از این همراه اول بارها اعلام کرده بود که آمادگی کامل ارائه خدمات نسل سوم موبایل در کشور را دارد اما شواهد نشان می دهد این اپراتور از لحاظ فنی آماده ارائه سرویس نبوده و اختلالاتی که بابت به روزرسانی این شبکه به وجود آمده ۶۰ میلیون مشترکی که از این خدمات استفاده می کنند را به ستوه آورده است.
 
 به روز رسانی آنتن های موبایل و اختلالات متعدد
 
به روزرسانی تجهیزات شبکه همراه اول برای ارائه خدمات نسل سوم موبایل در کشور باعث بروز اختلالات گسترده در مکالمات و پیامک مشترکان شده است و بسیاری از مشترکان این اپراتور به ویژه در شهرهای بزرگ مانند تهران، اعلام می کنند که مجبورند بابت هر بار مکالمه چندین بار شماره گیری کرده و خط رو خطی و از دسترس خارج شدن مشترکان از جمله مسائل دیگری است که مشترکان این اپراتور با آن روبرو هستند.
 
یکی از مشترکان همراه اول در مرکز تهران می گوید: در طول روز نه تنها با قطع و وصلی آنتن مواجه می شوم بلکه برقراری تماس با مشترک دیگر نیز به راحتی ممکن نیست و در حین مکالمه نیز بارها با قطعی و کاهش صدا در هنگام صحبت مواجه می شوم.
 
مشترک دیگری در منطقه آزادی تهران از عدم ارسال پیامک گله مند است و می گوید: به صورت مداوم موبایلم از دسترس خارج می شود و موفق به ارسال و دریافت پیامک نیز نمی شوم.
 
اختلالات شبکه همراه اول این روزها تنها مربوط به این موارد نیست و بسیاری از مشترکان که چندین بار مجبور به گرفتن شماره و قطع و وصلی حین مکالمه هستند از قبوض صورت حسابشان نیز احساس رضایت نمی کنند و حتی در مقطعی اعلام شد که مشکل در سیستم صورت حسابگیری این اپراتور سبب افزایش رقم برخی قبوض و اشتباه در محاسبه کارکرد مشترکان شده است.
 
این اختلالات که تنها نمونه ای از آن گفته شد، مرتبط با به روزرسانی و ارتقای شبکه اپراتور همراه اول است و باعث نارضایتی بسیاری از مشترکانی شده است که شاید نخواهند از تکنولوژی نسل های جدید استفاده کنند و ترجیح می دهند یک ارتباط پایدار و بدون اختلال داشته باشند.
 
دفاع وزیر ارتباطات؛ مردم صبر پیشه کنند
 
اختلالات شبکه تلفن همراه کشور به حدی افزایش یافته که نارضایتی ها به گوش وزیر ارتباطات نیز رسیده و وی بارها اعلام کرده که در مورد این اختلالات مجبور به پاسخگویی به اطرافیان است.
 
با این حال محمود واعظی با تایید این اختلالات تاکید کرده که اپراتورها برای به روزرسانی شبکه خود ناگزیر هستند و این موضوع باعث اختلالاتی در برخی مناطق شده است.
 
وی با اشاره به بروز اختلالاتی در صورت حساب مشترکان که اپراتور همراه اول موظف به بازگرداندن اضافه دریافتی شده است می افزاید: این اختلالات تا بهمن ماه رفع می شود و اپراتورها برای رفع این مشکلات بهمن ماه را آخرین مهلت بدانند.
 
در نهایت اینکه وزیر ارتباطات از مشترکان موبایل می خواهند که صبر پیشه کنند تا شبکه موبایل کشور به پایداری برسد و مردم طعم شیرین ۳G را بچشند.
 
۳G را فعال کنید تا از دسترس خارج شوید
 
مشترکان اپراتور همراه اول معتقدند که نسل سوم موبایل این اپراتور اختلال دارد و با وجودی که این اپراتور اعلام کرده این تکنولوژی را در شهرهای بزرگ ارائه می دهد هم اکنون این خدمات حتی در تهران نیز به صورت کامل اجرا نمی شود و در بسیاری از نقاط شهر مشترکانی که موبایل خود را روی این خدمات تنظیم کرده اند از دسترس خارج می شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.