اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

January 3, 2015
23:12 شنبه، 13ام دیماه 1393
کد خبر: 66306

هشتگ‌های برتر توییتری جهان اسلام در سال ۲۰۱۴

در سال ۲۰۱۴ و با فراگیرتر شدن شبکه های اجتماعی به ویژه توییتر، هشتگ‌ها و فراخوان‌های بسیاری از جانب مسلمانان یا برای آنها- له یا علیه مسلمین- بوجود آمد.
 
به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری ONISLAM به برخی از مهم‌ترین هشتگ‌های سال 2014 اشاره کرد:
 
BringBackOurGirls#
 
گروگانگیری دسته جمعی 219 دختر نیجریه ای توسط گروه تروریستی بوکوحرام در شهر چیبوک در استان بورنو باعث شد تا هشتگ "دختران ما را آزاد کنید" به سرعت در سرتاسر جهان گسترش یابد. رهبران جهان اسلام و مسلمین جهان جزو اولین کسانی بودند که این اقدام ضدانسانی و ضداسلامی تروریست‌ها را محکوم کردند.
 
IllRideWithYou#
 
هشتگ "من تو را همراهی خواهم کرد" در زمان گروگانگیری در یک رستوران در سیدنی استرالیا همه گیر شد. یک فرد افراطی که تعادل روانی هم نداشت بیش از 40 نفر از مردم غیرنظامی در کافه لیند منطقه مارتین در سیدنی را به گروگان گرفت. در اولین اقدام‌ها، مسلمانان استرالیا این عمل را محکوم کردند. غیرمسلمانان استرالیا نیز حمایت خود را از همشهریان و هموطنان مسلمان خود در برابر آزارهای اسلام هراسانه، با ساخت هشتگ تو را همراهی خواهم کرد نشان دادند. علت ساخت این هشتگ همراهی یک مرد استرالیایی با زنی مسلمان بود که به خاطر ترس از حملات نژادی می خواست حجاب خود را از سر بردارد.
 
NotInMyName#
 
یکی از اصلی ترین گرفتارهای مسلمین در سال 2014 داعش و اعمال وحشیانه آنها بود. هشتگ "نه به نام من" کمپینی توییتری بود که نفرت مسلمانان جهان از کشتارهای بی رحمانه این گروه تکفیری را نشان می‌داد.
 
MuslimApologies#
 
هشتگ معروف به "عذرخواهی مسلمانان" در حقیقت مورد تمسخر آنها و دیگر مردم جهان قرار گرفت. مسلمانان بارها اعلام کردند که هیچ موافقتی با اعمال شنیع و ضدبشری داعشی ها ندارند و دلیلی هم نمی بینند برای این موضوع از کسی عذرخواهی کنند. با بایکوت این هشتگ همگان دانستند یک گروه تندروی کوچک نماینده 6/1 میلیارد مسلمان نیست.
 
MuslimsThank#
 
در اکتبر گذشته هشتگ معروف به "تشکر مسلمانان" توسط سازمان روابط مسلمانان آمریکا موسوم به CAIR معرفی شد که هدف آن تشکر مسلمین از شخصیت ها، هنرمندان و فعالانی بود که به نوعی از اقلیت های مذهبی و نژادی مانند مسلمانان حمایت و پشتیبانی کرده بودند.
 
dustbucketchallenge#
 
چالش سطل شن در برابر چالش سطل یخ بود. این چالش درست در میانه جنگ وحشیانه صهیونیست ها علیه مردم بی دفاع غزه همگانی شد. بسیاری از مردم مسلمان و غیرمسلمان با شرکت در چالش سطل شن، توجه جهانیان به ظلمی که به مردم غزه می رفت را برانگیختند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.