تلفن همراه

گوشی

January 6, 2015
11:18 سه شنبه، 16ام دیماه 1393
کد خبر: 66374

با CES2015: کداک اولین گوشی هوشمندش را معرفی کرد

 
 
 
کداک بالاخره اولین گوشی هوشمند خود را با نام Kodak IM5 رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که احتمالا از این پس با نام کداک‌فون شناخته می‌شود. اما آیا این گوشی می‌تواند نظر کاربران را جلب کند؟ مشخصه‌ی خاصی در آن وجود دارد؟
 
 هنگامی یک کمپانی فعال در حوزه‌ی عکاسی، تلفن هوشمند تولید می‌کند انتظار می‌رود آن گوشی از نظر کیفیت و قابلیت‌های عکاسی با دیگر گوشی‌های هوشمند بازار متفاوت باشد اما متاسفانه این اتفاق در گوشی هوشمند کداک نیفتاده است.
 
 
کداک‌فون توسط شرکت Bulitt ساخته شده است. این کمپانی در زمینه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند سخت و مقاوم مانند سری گوشی‌های Cat معروف است. تلفن IM5 کداک نیز قرار است مقاومت خوبی داشته باشد اما این مقاومت در سطح گوشی‌های Cat نیست.
 
گوشی IM5 کداک به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو مجهز شده است. افرادی که شانس عکاسی با این دوربین را در فضای بسته‌ی نمایشگاه داشته‌اند می‌گویند، عملکرد دوربین حداقل در شرایط نور مصنوعی داخل نمایشگاه چندان تفاوتی با دوربین‌ گوشی‌های رایج بازار ندارد.
 
 
ظاهرا شرکت کداک هم به دنبال ساخت یک گوشی هوشمند شاخص و برتر بازار نبوده است. آن‌ها می‌گویند که هدف از ساخت گوشی کداک، امکان عکس‌برداری ساده و اشتراک گذاری و چاپ سریع تصاویر گرفته شده بوده و قصد نداشته‌اند تلفنی بسازنند که از پرچمداران حاضر در بازار قوی‌تر باشد.
 
این گوشی به سیستم‌عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت مجهز شده و قرار است به زودی به اندروید ۵ آبنبات چوبی بروز شود.
 
گوشی کداک بسیار سبک و باریک است و به راحتی در دست جای می‌گیرد. قیمت ۲۴۹ دلاری تعیین شده برای این گوشی نشان می‌دهد که نباید انتظار سخت‌افزار قدرتمند را داشته باشیم.
 
گوشی کداک از صفحه نمایش ۵ اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل، یک گیگابایت حافظه‌ی رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی بهره می‌برد. این گوشی دو سیم‌کارته حدود ۱۲۰ گرم وزن دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.