لبه تکنولوژی

January 6, 2015
13:00 سه شنبه، 16ام دیماه 1393
کد خبر: 66385

با CES2015: تمام تلویزیون‌های هوشمند سونی به اندروید تی‌وی‌ مجهز می‌شوند

امروز صبح سونی در کنفرانس اختصاصی خود از چندین محصول جدید رونمایی کرد که گل سر سبد آن‌ها، تلویزیون فوق‌العاده باریک و زیبای این شرکت بود. این کمپانی در کنفرانس خود اعلام کرد که تمام تلویزیون‌های هوشمند این شرکت به Android TV مجهز خواهند شد.
 
هر چند ال‌جی و سامسونگ سیستم‌عامل‌های اختصاصی خود را برای تلویزیون‌های هوشمند سال ۲۰۱۵ در نظر گرفته‌اند اما سونی ترجیح داده تا از پلتفرم اندروید تی‌وی در تلویزیون‌های هوشمند امسال خود استفاده کند.
 
در همین راستا تمام تلویزیون‌های سال ۲۰۱۵ سونی به یک ریموت کنترل بزرگ با ترک‌پد مجهز می‌شوند تا کاربر به آسانی بتواند در رابط کاربری اندروید تی‌وی حرکت کند و به بخش‌های مختلف آن دسترسی داشته باشد. این ریموت کنترل همچنین دارای یک میکروفون داخلی است که از طریق آن می‌توان دستورات صوتی را مستقیما به تلویزیون ارسال کرد. از آنجایی که با سیستم‌عامل اندروید طرف هستیم، پشتیبانی از سرویس Google Cast نیز وجود دارد تا به راحتی بتوانید محتوای مورد نظر خود را از تلفن یا تبلت به تلویزیون منتقل کنید.
 
سونی بار دیگر روی گوگل شرط بست
این اولین باری نیست که سونی روی گوگل حساب باز می‌کند و از سیستم‌عامل آن برای تلویزیون‌های خود بهره می‌برد. پیش از این نیز در سال‌های گذشته شاهد استفاده از گوگل‌ تی‌وی در محصولات سونی بوده‌ایم که نتیجه‌ی آن چیزی جز شکست نبود. گوگل‌تی‌وی آنقدر ضعف داشت که هیچ‌کدام از شرکای تجاری گوگل نتوانستند محصول موفقی را روی این پلتفرم ارائه کنند. اما اندروید تی‌وی یکی از بهترین پلتفرم‌های حال حاضر است و به مراتب بهتر از گوگل‌ تی‌وی عمل کرده است. رابط کاربری اندروید تی‌وی جذاب و سازگار با تلویزیون است و کاربر از استفاده از آن لذت می‌برد. 
 
سونی در کنفرانس روز گذشته‌ی خود ۱۱ مدل تلویزیون براویا در سایزهای ۴۳ تا ۷۵ اینچ را رونمایی کرد که ضخامت برخی به ۴.۷ میلی‌متر می‌رسید. همه‌ی این تلویزیون‌ها به اندروید تی‌وی مجهز شده‌اند.
 
تلویزیون‌های هوشمند سونی به موتور X1 برای پردازش تصویر مجهز شده‌اند. این پردازنده‌ آنقدر سریع است که بتواند تصاویر را در رزولوشن 4K پردازش کند. این پردازنده‌ی سریع برای اجرای نرم و روان رابط کاربری اندروید تی‌وی نیز مناسب است.
 
با این حال تجربه‌ی بدِ گوگل تی‌وی باعث شده است تا تولیدکنندگان تلویزیون روی خوشی به اندرویدی تی‌وی نشان ندهند. سامسونگ تایزن را برای تلویزیون‌های هوشمند خود در نظر گرفته و ال‌جی نیز روی سیستم‌عامل تمام و کمال WebOS کار می‌کند.
 
حال باید منتظر ماند و دید کدامیک از سه غول تولیدکننده‌ی تلویزیون انتخاب صحیح‌تری کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.