لبه تکنولوژی

January 6, 2015
14:09 سه شنبه، 16ام دیماه 1393
کد خبر: 66397

با CES 2015: سونی واکمن جدید خود را معرفی کرد

 
تمام نشانه‌ها حکایت از معرفی نسخه‌ی جدیدی از واکمن سونی در نمایشگاه CES 2015 داشتند و اکنون به نظر می‌رسد این نشانه‌ها بی‌جهت نبودند. دستگاه Walkman ZX2 با در نظر گرفتن نیازهای عاشقان موسیقی و برای ارائه‌ی تجربه‌ای رده بالا، طراحی و ساخته شده است.
 
 سونی از زبان خود نسل جدید واکمن را چنین تعریف می‌کند که "Walkman ZX2 حاصل و ثمره‌ی اصلاحات مداوم در فناوری‌های کیفیت صوت است." افراد بسیاری طراحی مدل ZX1 واکمن را که پرچمدار پیشین این محصول به شمار می‌رفت، دوست‌داشتنی یافته بودند. اما کسانی که عاشق محصول قبلی نشده بودند نیز بی‌تردید از طراحی نسل جدید واکمن رضایت خواهند داشت. الگوی مشکی مات پشت واکمن ZX2 کاملاً چشم‌نواز بوده و کلیدهای کناری به خوبی همراه با انحنای حاشیه، تراش خورده‌اند تا طرحی یکدست و خوشایند حاصل آید. این مسأله موجب شده هنگام در دست‌گیری دستگاه، کلیدهای کنترل به بهترین شکل زیر انگشتان کاربر قرار گیرد.
 
واکمن جدید سونی تا حدودی سنگین‌تر از آنچه به نظر می‌رسد بوده که البته در راستای بهبود خوش‌دستی و حس کیفیت آن ایفای نقش کرده است. ورودی جک هدفون که به شکل متمایزی به رنگ طلایی و پهنای گسترده‌تر از فریم اصلی دستگاه خودنمایی می‌کند در کنار ورودی کارت حافظه‌ی microSD قرار گرفته که در صورت نیاز به فضایی بیشتر از 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دستگاه، می‌توانید از آن استفاده کنید.
 
باید توجه کرد که واکمن ZX2 یک دستگاه همه‌کاره نیست و نقاط ضعف خاص خود را به همراه دارد. نسخه‌ی سیستم‌عامل اجرا شده بر روی این دستگاه، اندروید 4.2 آبنبات ژله‌ای است که اولین بار در نوامبر سال 2012 معرفی شد. اگرچه کاربر قادر است به سادگی به دانلود و اجرای اپلیکیشن‌ها از فروشگاه گوگل پلی بپردازد، اما از منظر هماهنگی و قدرت اجرا نیز قابل قیاس با گوشی‌های هوشمند امروزی نخواهد بود. همه‌ی اصول اجرا شده بر روی ساخت این دستگاه، بر اساس ارائه‌ی تجربه‌ی صوتی بهینه اتخاذ شده‌اند.
 
از نظر فنی، واکمن جدید سونی قادر به پشتیبانی از DSD ،WAV ،AIFF ،FLAC ،Apple Lossless و بسیاری فرمت‌های دیگر صوتی است. این دستگاه برای استریم بی‌سیم به بلوتوث مجهز شده و با چیپ NFC تعبیه شده در آن می‌تواند نیاز همگام‌شدن با هدفون‌ها و اسپیکرها با یک لمس را پاسخگو خواهد بود.
 
در حالی که نسخه‌ی A17 واکمن با قیمت 300 دلار در دسترس مشتریان قرار گرفت، اما نسخه‌ی ZX2 واکمن که پرچمدار فعلی این محصول به حساب می‌آید در بهار امسال با قیمت 1,119 دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. Walkman ZX2 بطور مشخص بر ارائه‌ی تجربه‌ی صوتی فوق‌العاده با کیفیت، متمرکز بوده که کیفیت و مواد ساخت ویژه نیز برای ارائه‌ی دستگاهی لوکس، در آن نقشی اساسی داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.