تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

January 7, 2015
11:26 چهارشنبه، 17ام دیماه 1393
کد خبر: 66427

با CES 2015: روند سونی در محصولات پوشیدنی شتاب می‌گیرد

سونی در نمایشگاه CES امسال حضور بسیار پررنگی در بخش دستگاه های پوشیدنی داشت. از SmartBand SWR10 و محصولات نرم‌افزاری جدید گرفته تا اسمارت‌آی‌گلس که حالا پیشرفته‌تر و زیباتر از گذشته شده است. اما شاید مهمترین تلاش سونی در حوزه گجت های پوشیدنی امسال را بتوان ارائه مدلی از اسمارت‌واچ 3 با استیل ضدزنگ دانست که می‌تواند مقدمه ای برای ورود این کمپانی به دنیای فشن نیز باشد. اطلاعیه سونی موبایل ایران را می‌توانید در ادامه خبر بخوانید.
 
سونی در نمایشگاه CES 2015 محصولات، شراکت‌ها و تجربه‌هایی جدیدی را برای مجموعهٔ در حال گسترش SmartWear خود معرفی کرد: مدل شیک اسمارت‌واچ 3 از جنس استیل ضدزنگ، مشارکت‌های جدید Lifelog و دستگاه‌های پوشیدنی مفهومی شامل مدل اولیهٔ هدستی ضدآب با چند حسگر از سونی که برای بهینه کردن عملکرد و ارائهٔ آمار و دستورات هم‌زمان در پیست‌های دو طراحی شده است.
 
 
کاز تاجیما، قائم مقام ارشد، رئیس برنامه‌ریزی و طراحی خلاقانهٔ تجربهٔ کاربری در سونی موبایل گفت: «رویکرد ما به فناوری پوشیدنی هوشمند، مبتنی بر بنیان‌های ایجاد تنوع و عمق بخشیدن به تجربه‌های کاربری و ارائهٔ گزینه‌هایی با محصولات زیبا و کاربردی است. گسترش Lifelog هم از نظر API با دسترسی آزاد و هم از نظر دیدگاه ما به مفاهیم پوشیدنی جدید، به شرکای خلاق اجازه خواهد داد تا برنامه‌ها و سرویس‌هایشان را با پلت‌فرم ما یکپارچه سازند و این‌گونه برای کاربرانمان دسترسی به غنی‌ترین و متنوع‌ترین اکوسیستم فناوری پوشیدنی، فراهم می‌آید.» 
 
طراحی برای فناوری ماژولار با SmartBand SWR10 
سونی در CES سال گذشته برای نخستین‌بار اسمارت‌بند SWR10 را معرفی کرد. دستگاهی پوشیدنی برای 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته که علی‌رغم وجود درگاه microUSB بدون پوشش، کاملا ضدآب است (دارای رتبهٔ IP58). دستگاه پوشیدنی سبک‌وزنی که برای نخستین‌بار «مفهوم هسته» مستقل را به عنوان رویکرد ماژولار سونی ارائه کرد و اجازه می‌دهد که فناوری در رنگ‌ها و سبک‌ها و سلیقه‌های گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.
 
سونی موبایل در طول سال گذشته و به منظور ایجاد کلکسیونی برای دستگاه‌های SmartWear با طراحان خلاق و برندهای طیف سبک زندگی، مد و طراحی همکاری کرده است تا بتواند پوشاک سفارشی برای این منظور را بیابد. این طراحان شامل Jack Vartanian، ALTEWAISOME و Ted Baker بوده و به تازگی برند سبک زندگی بانوان، ROXY هم به این جمع اضافه شده است.
 
اسمارت‌واچ 3، اکنون از جنس استیل ضدزنگ
سونی پس از عرضهٔ اسمارت‌واچ 3 از مدل استیل ضدزنگ رونمایی کرده که از ماه آینده در جهان عرضه خواهد شد.
 
اسمارت‌واچ 3 از جنس استیل ضد زنگ و حس و ظاهری ممتاز را القا می‌کند و با سلیقهٔ امروزی تطابق دارد. این ساعت دارای نمایشگر 1.6 اینچی 320×320پیکسلی TFT LCD Transflective برای قابل مشاهده بودن در نور شدید آفتاب بوده و در برابر آب با رتبهٔ IP68 محافاظت شده است و از طریق درگاه microUSB شارژ می‌شود.
 
سونی همچنین برای گسترده‌تر کردن دامنهٔ سبک‌های پوشیدنی در دسترس، از نگه‌دارندهٔ اسمارت‌واچ 3 رونمایی کرد که از اوایل سال 2015 عرضه می‌شود و هم به کاربران و هم به شرکای ما اجازه می‌دهد تا اسمارت‌واچ 3 را با هر بند 24 میلی‌متری استانداردی سفارشی کنند.
 
اسمارت‌واچ 3 با داشتن قابلیت کارکرد به‌صورت ساعت مستقل، بازپخش موسیقی، فناوری حسگر هوشمند و حسگر GPS تعبیه‌شدهٔ داخلی، حتی بدون تلفن هوشمند مبتنی بر اندروید شما، وسیلهٔ جانبی مفید و سرگرم‌کننده‌ایست. 
 
Golfshot و iFit دو توسعه‌دهندهٔ نرم‌افزاری هستند که در حال حاضر تجربه‌های Android Wear را برای عملکرد مستقل اسمارت‌واچ 3 ایجاد کرده‌اند. از ژانویه همهٔ کاربران اسمارت‌واچ 3 بلافاصله به برنامه‌های ممتاز Golfshot و iFit دسترسی خواهند داشت.
 
سونی همچنین از مشارکت جدیدی با Virgin Atlantic خبر داد. دو شرکت با یکدیگر در زمینهٔ یافتن نوآوری‌ها و توسعهٔ راه‌حل‌های بی‌نظیر با استفاده از محصولات SmartWear برای پشتیبانی از فعالیت‌های عملیاتی و ارتقای تجربه‌های پشتیبانی از مشتریان برای مشتریان Virgin Atlantic همکاری می‌کنند. خبرهای بیشتر در این زمینه در ماه‌های آتی منتشر خواهد شد.
 
Lifelog، الهام‌بخشیدن از طریق آمار برای هر کاربر Android
Lifelog برنامهٔ پرطرفدار اندروید است که از طریق فروشگاه گوگل پلی قابل دانلود است و برای کمک به شما در تنظیم هدف‌هایتان، پایش پیشرفت و آشنایی بهتر با خودتان و تصمیم‌گیری‌های هوشمندتر در مورد سلامتی‌تان، سرگرمی و چیزهای بیشتر، ساخته شده است.
 
کاربران اکنون می‌توانند از طریق مرورگرشان در lifelog.sonymobile.com به Lifelog دسترسی داشته باشند. این رابط کاربری جدید تحت وبی است که از عملکرد API با دسترسی آزاد و تازه‌ترین فناوری‌های HTML5 برای تجربهٔ قابل مشاهدهٔ بیشتری، استفاده می‌کند. این سایت با هر اندازهٔ صفحه‌ای کار خواهد کرد، از تلفن هوشمندتان گرفته تا تبلت و تلویزیونتان؛ تنها کاری که باید انجام دهید ورود به سیستم با استفاده از حساب سونی Entertainment Network خودتان است.
 
ایجاد تجربه‌های جدید با اصول دسترسی آزاد
سونی با تعدادی از برنامه‌های سبک زندگی و سلامت همکاری می‌کند. بنابراین می‌توانید از سرویس‌هایی که پیش از این به آن‌ها علاقه‌مند بوده‌اید و نیز سرویس‌های جدید بیشترین بهره را ببرید تا تجربه‌های SmartWear و Lifelog خودتان را کامل کنید. به‌زودی Lifelog شما را قادر می‌سازد تا:
 
•    به منظور داشتن ارتباطی حسی بین Lifelog و برنامه‌های موردعلاقهٔ‌تان بر روی IFTTT به دستورالعمل‌ها دسترسی داشته باشید.
•    با Habit Monster عادت‌های سالمی را بپرورید. بنابراین می‌توانید در Lifelog دربارهٔ خودتان بیشتر بدانید.
•    از تحلیلگر هوشمند بدن Withings و دستگاه‌های متصل آن استفاده کنید تا وزن، شاخص تودهٔ بدنی (BMI) و چربی بدن را پایش کنید.
 
یاسوهارو نومورا، رئیس برنامه‌ریزی تجربه در سونی موبایل می‌گوید: «ما به‌طور مشخص پلت‌فرم Lifelog را بر اساس اصول دسترسی آزاد با قابلیتی طراحی کردیم که به‌گونه‌ای بی‌سابقه به برنامه‌نویسان برای ساخت تجربه‌های جدید و دسترسی به اکوسیستم سونی کمک کند.» 
 
کاوش مفاهیم جدید فناوری پوشیدنی و فناوری حسگر وابسته به زمینه
سونی به دنبال عرضهٔ کیت نرم‌افزاری ویژه توسعه‌دهندگان برای SmartEyeGlass، برنامه‌های جدیدی را برای آن به اشتراک گذاشته است. سونی همچنین از SmartEyeGlass Attach! یک ماژول نمایشگر لنز تکی برای اتصال به عینک‌های معمولی که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد برنامه‌هایی برای سرگرمی و عملکرد ایجاد کنند نیز رونمایی کرده است.
 
علاوه بر این سونی مدل اولیهٔ Smart B-Trainer را معرفی کرد. دستگاهی به سبک هدست همه‌کاره و ضدآب با قابلیت چندحسگر که مخصوص دوندگان ساخته شده است. مدل اولیهٔ فعلی دارای حافظهٔ داخلی است و هدایت صوتی و همچنین بازپخش موسیقی، پیشنهاد هوشمند مناسب‌تری آهنگ برای همراهی با دوندگان در حین تمرین را ارائه می‌کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.