اپراتورها

تلفن همراه

January 7, 2015
17:41 چهارشنبه، 17ام دیماه 1393
کد خبر: 66445

گزارش روزنامه فرصت امروز: همراه اول بازهم مختل شد

طبق گزارش‌های مشترکان همراه اول، این اپراتور طی یکی، دو روز گذشته با اختلالات زیادی مواجه بوده که این امر دیروز به ارسال و دریافت پیامک‌های انبوه نیز رسیده بود.
 
پایان انحصار اپراتور سوم بر ارائه خدمات 3G درمرداد ماه سال جاری و ارائه مجوز به همه اپراتور‌ها برای ورود به خدمات نسل سوم تلفن همراه اختلالاتی را در شبکه همراه اول به وجود آورد که مسئولان این اپراتور دلیل آن را تغییر در تجهیزات شبکه همراه اول اعلام کردند و قول دادند تا این اختلالات که ناشی از ارائه خدمات نسل سوم است را هرچه زودتر برطرف کنند. اما با گذشت بیش از چهار ماه از ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه توسط این اپراتور هنوز هم مشکلاتی برای برقراری تماس بین مشترکان وجود دارد. 
پیش از این رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شهریورماه سال جاری گفته بود: اختلالات موجود در شبکه همراه اول به دلیل احصای شاخص‌های فنی است و معمولا بین یک ماه تا یک ماه ونیم (حداکثر تا پایان آبان‌ماه سال جاری) طول می‌کشد تا رفع شود. علی‌اصغر عمیدیان اظهار داشت: به‌روز‌رسانی نرم‌افزارها و نصب و راه‌اندازی تجهیزات جدید مدتی اختلالاتی در شبکه ایجاد می‌کند. 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: تا زمانی که شاخص‌های فنی پیوست‌ها احصا نشود پروانه‌ای صادر نخواهد شد. وی گفت: هم‌اکنون شبکه همراه اول دوره آزمایشی خود را می‌گذراند و اگر پیوست‌ها احصا شود لیسانس (پروانه) نسل سوم را به آنها خواهیم داد. این درحالی است که گزارش‌های مردمی حکایت از آن دارد که چند روز گذشته مشترکان همراه اول به سختی می‌توانستند به وسیله تلفن همراه خود ارتباط برقرار کنند. 
مجتبی طلایی یک از مشترکان همراه اول به «فرصت امروز» گفت: برای تماس با آشنایان خود باید چندین‌بار تماس بگیریم تا ارتباط برقرار شود. وی افزود: هروقت می‌خواهم به وسیله موبایل خود تماس بگیرم با پیغام  Line busy مواجه می‌شوم که ابتدا فکر می‌کردم این مشکل از منطقه‌ای است که در آنجا هستم اما با تغییر منطقه هنوز این مشکل را دارم. 
شیما گل‌بهار، یکی دیگر از مشترکان اپراتور اول از کیفیت مکالمات خود گلایه دارد و می‌گوید: این چند روز بعد از اینکه تماس برقرار می‌شود قطع و وصل‌های زیادی به وجود می‌آید و در یک تماس سه یا چهار دقیقه‌ای مکالمه قطع می‌شود و باید چندین‌بار شماره‌گیری کنم تا بتوانم مکالمه خود را به اتمام برسانم. 
اما دیروز در سامانه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول نیز برای ساعاتی مشکلاتی به وجود آمد و مشترکان یا هیچ پیامک تبلیغاتی دریافت نکردند یا یک یا حداکثر دو پیام تبلیغاتی روی صفحه نمایش تلفن همراه خود مشاهده کردند. این در حالی است که همراه اول تاکنون این اختلالات را تایید نکرده است و پیگیری‌های خبرنگار «فرصت ‌امروز» برای پاسخگویی مسئولان این اپراتور به اختلالات به وجود آمده بی‌نتیجه ماند. اما مسئولان همراه اول به فارس گفتند: به دلیل به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری در تجهیزات ارسال پیامک انبوه، اختلال ایجاد شده و فعلا به همین دلیل ارسال پیامک انبوه متوقف شده است. 
این اپراتور البته می‌گوید که اختلال مربوط به مشترکان عادی نیست. هرچند در زمان بروز این اختلال درباره پایان به‌روز‌رسانی و رفع آن زمانی تعیین نشد اما بالاخره ارسال پیامک‌های انبوه این اپراتور از حدود ساعت 11 دیروز و بعد از چند ساعت قطعی امکان‌پذیر شد. وزیر ارتباطات نیز درباره بروز اختلالات ارتباطی گفت: اپراتورها برای به‌روزرسانی شبکه خود ناگزیر هستند و این موضوع باعث اختلالاتی در برخی مناطق شده است. وی با اشاره به بروز اختلالاتی در صورتحساب مشترکان که اپراتور همراه اول موظف به بازگرداندن اضافه دریافتی شده است اظهار کرد: این اختلالات تا بهمن‌ماه رفع می‌شود و اپراتورها برای رفع این مشکلات بهمن‌ماه را آخرین مهلت بدانند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.