تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 8, 2015
9:28 پنجشنبه، 18ام دیماه 1393
کد خبر: 66451

کارخانه جدید فاکس‌کان برای تولید OLED های اپل؟

یکی از روزنامه‌های ژاپنی خبر داده که کارخانه جدید فاکس‌کان که با سرمایه گذاری 2.6 میلیاردی در اواخر 2015 راه اندازی می‌شود، به منظور تولید صفحه نمایش‌های OLED برای اپل ایجاد خواهد شد.
 
در ماه نوامبر خبری شنیده شد مبنی بر اینکه فاکس‌کان، شریک تجاری اپل قصد دارد کارخانه ای 2.6 میلیارد دلاری را در کنار دیگر کارخانه اصلی خود در چین تأسیس کند. 
 
 
در آن زمان گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد هدف فاکس‌کان از تولید این کارخانه شنیده شد که مهم‌ترین آن تأمین نیازهای سافایر یا یاقوت کبود اپل در محصولات آینده این کمپانی است.
 
امروز یکی از روزنامه‌های مشهور ژاپنی خبر کاملا متفاوتی را به عنوان هدف ایجاد این کارخانه نقل کرده است. روزنامه Nikkan Kogyo Shimbun ژاپن خبر داده که این کارخانه تولید صفحه نمایش‌های OLED را برای اسمارت فون ها و محصولات پوشیدنی اپل بر عهده خواهد داشت. 
 
فاکس‌کان این کارخانه را با همکاری کمپانی اینولوکس تایوان تأسیس خواهد کرد.
 
هم اکنون ال‌جی به عنوان بزرگ‌ترین تأمین کننده صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر OLED برای ساعت‌های اپل شناخته می‌شود. اگر این خبر صحت داشته باشد، این شاید مهم‌ترین تغییر سیاست اپل در مسیر طراحی صفحه نمایش‌های آیفون‌ باشد. این کارخانه در انتهای 2015 عملیاتی خواهد شد.
 
فاکس‌کان بزرگ‌ترین شریک اپل است و کارخانه‌های این کمپانی در چین مسئولیت اسمبلی آیفون‌ها و دیگر دستگاه‌های اپل را بر عهده دارند. اینولوکس نیز بزرگ‌ترین تولیدکننده صفحه نمایش‌های LCD در تایوان و از زیرمجموعه‌های فاکس‌کان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.