تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

January 10, 2015
13:25 شنبه، 20ام دیماه 1393
کد خبر: 66488

سیستم عامل iOS اپل همچنان انتخاب اول کسب و کارها است

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد سیستم عامل iOS اپل همچنان انتخاب اول کسب و کارها است.
نتایج یک نظرسنجی که توسط شرکت Piper Jaffray در میان ۱۱۲ مدیر عامل از کشورهای آمریکای شمالی، اروپا و کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام انجام شده است نشان می‌دهد سیستم عامل iOS اپل همچنان انتخاب اول کسب و کارهای تجاری برای استفاده از ابزارهای همراه در محیط کار است. در این مطالعه حدود ۹۸ درصد از شرکت کنندگان گفته‌اند شبکه مورد استفاده آن‌ها در محل کار از ابزارهای تحت این سیستم عامل پشتیبانی می‌کند. ۷۹ درصد نیز گفته‌اند از ابزارهای اندرویدی نیز در محل کار استفاده می‌کنند. سهم ابزارهای تحت ویندوز فون نیز از این میان ۵۸ درصد بوده است. ۲۴ درصد نیز گفته‌اند از ابزارهای همراه به لک بری نیز در محل کار استفاده می‌کنند.
 
در این مطالعه ۸۹ درصد از مدیران عامل شرکت کننده گفته‌اند ابزارهای همراه تحت سیستم عامل اپل را در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهند تا از آن‌ها برای مقاصد کاری استفاده کنند. ۵۵ درصد گفته‌اند ابزارهای اندرویدی را نیز برای استفاده در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهند. سهم ابزارهای تحت ویندوز فون و به لک بری نیز به ترتیب ۳۰ درصد و ۲۵ درصد اعلام شده است.
 
تحلیل‌گران احتمال داده‌اند یکی از دلایل اقبال کسب و کارها به ابزارهای تحت سیستم عامل iOS این باشد که دو شرکت اپل و IBM برای تولید راهکارهای کسب و کار با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کرده‌اند. با این همه این مطالعه خبرهای بدی را هم برای شرکت IBM به همراه دارد. نتایج نشان می‌دهد ۶۷ درصد شرکت کنندگان گفته‌اند در سال ۲۰۱۵ قصد استفاده از ابزارهای ذخیرش داده این شرکت را ندارند. کسب و کارهای تجاری در حال حاضر بیشتر از راهکارها و ابزارهای ذخیرشی دو شرکت NetApp و EMC استفاده می‌کنند.
 
این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که استقبال کسب و کارهای از خدمات پردازش ابری شرکت آمازون در حال افزایش و علاقه آن‌ها با استفاده از پلت فرم ابری گوگل در حال کاهش است. استفاده از خدمات پردازش ابری شرکت‌های مایکروسافت و Rackspace نیز در سال ۲۰۱۵ با اندکی رشد همراه خواهد بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.