تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 10, 2015
14:20 شنبه، 20ام دیماه 1393
کد خبر: 66498

۹۰ درصد افراد دقایق پیش از خواب را با تلفن همراه، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند

یک کارشناس IT گفت: اگر برای استقرار صنعت تلفن در کشور پنجاه سال زمان لازم بود، اکنون تلفن‌های هوشمند در کمتر از یک سال خود را تحمیل کرده‌اند و فرهنگ، برنامه‌ها و عواقبی که برای آنها آماده نیستیم را به همراه خود می‌آورند.
شهاب جوانمردی در همایش توسعه بانکداری مجازی، اظهار داشت: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد از افراد تا آخرین دقایق پیش از خواب، وقت خود را با تلفن همراه، چک کردن ایمیل و یا شبکه های اجتماعی می گذرانند که به علت عدم آمادگی برای این تغییر و تحولات، در دو جایگاه قانونگذاری و مسائل اجتماعی به این مسائل فکر نشده و به دنبال ممانعت از آن هستیم.
 
مدیرعامل فناوری اطلاعات و ارتباطات فناپ با بیان اینکه شرکت های بزرگی چون IBM، سامسونگ و LG بر سیستم‌های همگرا تمرکز کرده‌اند، گفت: در ایران  بانک ها آنگونه که باید، از فرصت موبایل استفاده نمی‌کنند، این در حالی است که موبایل یک ابزار و پلت فرم نیست، بلکه نقشی مهم در آینده زندگی مردم دارد و باید نوع نگاه را گسترش دهیم.
این کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 30 درصد از هزینه‌های جاری بانک‌ها در حوزه IT روی مباحث امنیت، رایانش و پردازش ابری و BIG DATA صرف می‌شود.
وی گفت: در دنیا صنعت پرداخت را از حوزه بانکی جدا کرده‌اند و فضایی جدید و رگولاتوری متناسب با آن ایجاد شده است؛ این مسائل باعث شده استارتاپ های مختلفی به حوزه پرداخت الکترونیکی ورود کنند.
جوانمردی تصریح کرد: دنیای امروز آمادگی این همه مقررات را ندارد و فناوری‌ها زودتر از آنچه فکر می کنیم، به کشور ورود خواهند کرد، بنابراین نهادهای قانونگذار باید نگاهی فعالانه و سریع‌ نسبت به فناوری‌ها داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.