اپراتورها

باندپهن سیار

رگولاتوری

January 13, 2015
10:45 سه شنبه، 23ام دیماه 1393
کد خبر: 66543

ایرانسل برترین اپراتور 3G کشور در آذرماه شد

مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت با تست سنجش سرعت، برترین اپراتورهای ۳G در ماه آذر را اعلام کرد.
 
به گزارش ایران اکونومیست، پایان مرداد ماه سال جاری مصادف با پایان انحصار رایتل در زمینه خدمات نسل سوم موبایل بود و ایرانسل یک ماه پیش از این موضوع توانسته بود که استارت پایلوت شبکه 3G خود را بزند.
پایان گارانتی رایتل، مصادف با ارائه مجوز تجاری به اپراتور دوم ارتباطی برای ورود در نسل‌های جدید ارتباطی شد.
 
ایرانسل که پیش از همراه اول توانسته بود به مجوز نهایی 3G و بالاتر دست یابد، سریعا سایت‌های خود را بروزرسانی کرد به گونه‌ای که ظرف یک ماه اغلب مشترکان این اپراتور در تهران، شاهد علامت H یا 3G روی آنتن موبایل خود بودند.
 
 
همراه اول به دلیل برخی اختلالات و عدم احصاء برخی شاخص‌های کیفی خدمات شبکه‌، همچنان با مجوز اولیه کار می‌کند و بنابراین در ارزیابی زیر که بین اپراتورها در ارتباط با خدمات نسل سوم صورت گرفته، قید نشده است.

مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت طی سنجش سرعت اینترنت برترین ISPهای 3G در آذرماه سال جاری، ایرانسل را در رده بالاتری از رایتل قرار داده است.

 
اپراتور دوم ارتباطی علی‌رغم فعالیت تجاری سه ماهه در زمینه 3G، توانسته است رتبه بالاتری از رایتل باسابقه چند ساله در زمینه سرویس 256 کیلوبیت بر ثانیه به دست آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.