تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 14, 2015
10:49 چهارشنبه، 24ام دیماه 1393
کد خبر: 66573

عیب‌یابی خودکار لوازم خانگی ال‌جی از طریق تلفن هوشمند از ماه آ‌ینده ارائه می‌شود

 
ال‌جی سال گذشته از سیستمِ عیب‌یابی هوشمند (Smart Diagnosis) رونمایی کرد. در این سیستم کاربر می‌تواند از طریق تلفن هوشمند خود متوجه‌ی عیب لوازم خانگی ال‌جی شده و با کمک گرفتن از بخش خدمات این شرکت یا خود نسبت به عیب‌یابی لوازم خانگی اقدام کند یا اطلاعات درستی را در اختیار کارشناسان قرار دهد.
 
ال‌جی در نشست خبری معرفی محصولات جدید خود به زومیت گفت که سیستم عیب‌یابی هوشمند این شرکت از ماه‌ آینده در ایران راه‌اندازی می‌شود.
 
برای استفاده از این قابلیت باید اپلیکیشن مربوط به آن را دریافت کرده و سپس به بخش مربوط بر روی ماشین لباس‌شویی یا یخچال نزدیک کنید. در این حالت سیگنال بصورت خودکار به تلفن همراه ارسال و از طریق آن به بخش خدمات ال‌جی مخابره می‌شود. این نرم‌افزار ۸۰ پیغام خاص را دریافت کرده و راه‌حل‌های مربوط به رفع آن‌ها را نیز ارائه می‌کند. در بسیاری از شرایط مشکلاتِ  لوازم خانگی به سادگی از طریق خود کاربر رفع می‌شود. ال‌جی می‌گوید از جمله‌ی این مشکلات می‌توان به مسدود شدن لوله‌ی آب خروجی، قطع بودن آب و بسته نشدن صحیح درِ دستگاه، اشاره کرد.
 
 
به این ترتیب کارشناسان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری، به مشتری کمک کنند تا مشکل ایجاد شده برای لوازم خانگی ساخت ال‌جی را خود رفع کند. اگر هم مشکل توسط خود کاربر قابل حل نبود، کارشناسان دقیقا می‌دانند که دستگاه دچار چه نقص فنی شده و لوازم مورد نیاز برای رفع آن را به همراه خواهند داشت.
 
فناوری عیب‌یابی هوشمند نیاز به بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاصی دارد که ال‌جی و گلدیران از سال گذشته برای راه‌اندازی آن تلاش کرده‌اند. در مراسم امشبِ  گلدیران و ال‌جی، اعلام شد که تمام مراحل راه‌اندازی این سیستم طی شده است و از ماه آینده شاهد راه‌اندازی رسمی سیستم عیب‌یابی هوشمند در ایران خواهیم بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.