تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 14, 2015
13:01 چهارشنبه، 24ام دیماه 1393
کد خبر: 66578

رکورد جدید ثبت پتنت های IBM در ۲۰۱۴

     
 
کمپانی IBM در سال ۲۰۱۴ موفق به ثبت ۷۵۳۴ پتنت شده است تا برای بیست و دومین بار مقام اول تعداد پتنت های ثبت شده در طول یک سال را از آن خود کند. این کمپانی با پیشرفت ۱۰٫۶ درصدی نسبت به سال قبل برای اولین بار در تاریخ از رکورد ۷۰۰۰ پتنت در سال عبور کرده است. پس از IBM کمپانی سامسونگ با پیشرفت ۵٫۹ درصدی نسبت به سال قبل و ثبت ۴۹۵۲ پتنت در سال ۲۰۱۴ در مقام دوم جهان ایستاده است، Canon هم با افزایش ۶ درصدی و ثبت ۴۰۵۵ پتنت رده سوم را از آن خود کرده است. سونی با ۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل و دستیابی به رقم ۳۲۲۴ پتنت در مقام چهارم جا دارد و مایکروسافت هم با پیشرفتی ۶٫۳ درصدی پنجمین نام شناخته شده این گروه به شمار می رود. کمپانی های توشیبا، Qualcomm، گوگل، LG Electronics و پاناسونیک هم در مقام های ششم تا دهم جا دارند. گوگل برای اولین بار وارد لیست ۱۰ کمپانی برتر شده و اپل هم با ثبت ۲۰۰۳ پتنت در رده یازدهم قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.