اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 14, 2015
14:08 چهارشنبه، 24ام دیماه 1393
کد خبر: 66589

گوگل هم در زمینه خرید و فروش دامنه فعال شد

گوگل در کنار دهها کسب و کار پردرآمد در زمینه فروش دامنه‌های اینترنتی هم فعال شده و به همین منظور خدمات گوگل دامین خود را راه اندازی کرده است.
قرار است این خدمات برای کاربران آمریکایی که به دنبال راه اندازی سایت هستند ارائه شود. سرویس یاد شده فعلا در مرحله آزمایشی بوده و از آدرس domains.google.com در دسترس است.
این شرکت اسامی دامنه را به قیمت 12 دلار در سال عرضه می‌کند. البته این حداقل قیمت ارائه خدمات یاد شده بوده و قیمت اسامی دامنه بر مبنای نوع و محبوبیت آنها متفاوت خواهد بود.
 
بنا بر اعلام گوگل، با استفاده از خدمات یاد شده می‌توان دامنه‌های مختلف را یافت، از در دسترس بودن یا نبودن آنها مطلع شد، دامنه مورد نظر را خریداری کرده یا برای انتقال مالکیت آن اقدام کرد یا حتی با شرکت های بزرگ و شناخته شده طراح وب سایت اعم از Shopify، Squarespace، Weebly، and Wix تماس حاصل کرد.
 
مدیریت دامنه های فرعی، دسترسی به ابزار مدیریتی مختلف، قابلیت تبادل پیام و … برخی دیگر از خدمات در دسترس از طریق سرویس یاد شده است. این خدمات در مرحله آزمایشی است و گوگل اعلام نکرده چه زمانی این سرویس را برای دیگر کشورها و به طور نهایی راه اندازی می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.