بازار سرمایه

احتمال سرمایه‌گذاری‌ فیس‌بوک در شرکت Xiaomi

تنها چند سال از زمان تاسیس Xiaomi می‌گذرد و این شرکت چینی هم‌اکنون به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت Xiaomi به دنبال تصاحب بازار جهانی تلفن‌همراه است و اگرچه تاکنون موفقیت‌های فراوانی در بازار چین کسب کرده است، این روزها می‌کوشد به صورت گسترده وارد بازار جهانی شود.

در مقابل، شرکت فیس‌بوک که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می‌شود بازار چندان قابل ملاحظه‌ای در چین ندارد و دولت این کشور شبکه اجتماعی مذکور را فیلتر کرده است.

اما این دو شرکت مذاکراتی جدیدی با یکدیگر انجام داده‌اند تا برای توسعه هرچه بیشتر به یکدیگر کمک کنند تا بر این اساس Xiaomi بتواند وارد بازار جهانی شود و فیس‌بوک بتواند به بازار چین دست پیدا کند.

منابع داخلی آگاه گزارش دادند که مدیران دو شرکت مذکور با یکدیگر ملاقات‌هایی را انجام داده‌اند و مذاکراتی هم صورت گرفته است تا امکان سرمایه‌گذاری فیس‌بوک در Xiaomi بررسی شود و این شرکت به‌جز 1.1 میلیارد دلار سرمایه‌ای که به تازگی دریافت کرده است، پول‌های بیشتری را برای توسعه فعالیت‌های خود اختیار کند.

البته این مذاکرات تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است. زیرا به درستی مشخص نیست که دولت چین در مقابل این همکاری‌ها چه عکس‌العملی نشان می‌دهد و احتمالا اجازه نخواهد داد فیس‌بوک بخشی از سهام Xiaomi را در اختیار بگیرید.


​​