بازار سرمایه

January 16, 2015
19:18 جمعه، 26ام دیماه 1393
کد خبر: 66627

مذاکره با کره‌ای‌ها برای صادرات مجدد لوازم خانگی و محصولات آی‌تی/ صادرات به تمام حوزه‌ها تسری یابد

یک عضو مجمع عالی واردات از لزوم تسری واردات به تمام حوزه‌های اقتصادی خبر داد و گفت: در حال مذاکره با برخی شرکت‌های کره‌ای برای صادرات مجدد محصولات آنها به کشورهای همسایه هستیم.
حسین تنهایی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص کاهش قیمت نفت و کاهش درآمدهای نفتی در بودجه امسال و راه‌های جایگزینی برای این کاهش درآمد گفت: باید نگاه سنتی به صادرات که تأکید می‌کند صادرات در بخش‌های دارای مزیت نسبی باشد را تغییر دهیم و هر تولیدکننده مؤظف شود که در صنعت حوزه خود صادرات را تقویت کند.
 
این عضو مجمع عالی واردات گفت: همواره نمی‌توانیم به صادرات پسته و فرش اکتفا کنیم بلکه با تغییر شرایط و گذشت زمان باید خود را با حوزه‌های جدید صادراتی وفق دهیم.
 
وی ادامه داد: از این‌رو  باید با فراهم کردن امکانات و شرایط، شرکت‌های بزرگ تولیدی را مؤظف کنیم که بخشی از تولیدات خود را صادر کنند.
 
این تولیدکننده و واردکننده کالای موبایل، تبلیت، لوازم صوتی تصویری و خانگی ادامه داد: برای مثال هم‌اکنون در حال مذاکره با شرکت کره‌ای ال‌جی برای صادرات محصولات صوتی تصویری و لوزام خانگی تولیدی ایران به کشورهای همسایه ایران هستیم.
 
تنهایی با بیان اینکه صادرات محصولات تولیدی و مونتاژی ایران به کشورهای همسایه محلی برای تأمین ارز می‌شود، گفت: این کار باید با موافقت شرکت‌های مادر صورت گیرد و سود آن برای شرکت مادر کاهش هزینه‌های جابه‌جایی صادرات است.
 
وی افزود: در مقابل ایران نیز به دلیل نزدیکی با کشورهای همسایه می‌تواند با هزینه بسیار کمتر کالا را به این کشورها صادر کند و مابه‌التفاوت هزینه جابه‌جایی از کشور کره به کشورهای همسایه ایران نیز سود ایران از محل تولید و مونتاژ لوازم در ایران خواهد بود.
 
این عضو مجمع عالی واردات با تأکید بر تسری صادرات به تمام حوزه‌ها گفت: ایران از گذشته در بخش کشاورزی، صادرات دارد اما اکنون کشاورزی سنتی دیگر جوابگوی صادرات امروز و رقابت با صادرات مدرن نیست و باید برای تداوم در بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی به صادرات صنعتی ورود کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.