تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 18, 2015
9:57 یکشنبه، 28ام دیماه 1393
کد خبر: 66672

حمایت از ناشران الکترونیکی برای حضور در سبیت

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار ما درباره حضور این مرکز در نمایشگاه سبیت Cebit 2015 آلمان توضیح داد: فلسفه حضور شرکت‌های ایرانی در سبیت حمایت دولت از بخش خصوصی برای توانمند‌تر شدن و دیدن بازارهای هدف است.
 
 
سید مرتضی موسویان سبیت را به عنوان بزرگ‌ترین رخداد فناوری اطلاعات جهان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و افزود: برقراری ارتباط با طرف‌های خارجی برای توسعه صادرات نرم‌افزاری کشور و نمایش تازه‌ترین دستاوردهای صنعت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات  از مزایای اصلی شرکت در این نمایشگاه بین‌المللی است.
وی افزود: از مزایای اصلی شرکت در این نمایشگاه حمایت از شرکت‌های خصوصی و نمایش محصولات قابل عرضه و قابل رقابت در بازارهای جهانی است. 
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود، ناشران دیجیتال می‌بایست محصولات و خدمات مورد نظر خود را برای عرضه در این نمایشگاه معرفی کنند تا پس از بررسی کارشناسی، برترین محصولات و خدمات جهت حضور در پاویون اختصاصی ایران انتخاب شود.
موسویان گفت: تمامی ناشرین دیجیتال کشور که محصولی با قابلیت صادرات در بازارهای جهانی دارند می‌توانند برای حضور در نمایشگاه سبیت آلمان (Cebit 2015) که از تاریخ 25 الی 29 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود ثبت نام و اعلام آمادگی کنند.
رییس مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پاویون اختصاصی ایران در نمایشگاه سبیت آلمان با همکاری اتاق بازرگانی و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی سازمان‌های دیگر برگزار می‌شود.
 بخش خصوصی، میزبان پاویون ایران
سازمان توسعه تجارت مجوز برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی سبیت ۲۰۱۵ آلمان به نام مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران صادر کرده است که این مجمع نیز با همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی برپایی این پاویون است.
در مجوز صادر شده آمده است: «بدین وسیله موافقت سازمان توسعه تجارت با برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی سبیت ۲۰۱۵ هانوفر- آلمان به نام مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و اجرا توسط شرکت همایش گستران ایماژ در تاریخ ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۳ با رعایت ضوابط برگزاری نمایشگاه‌ها اعلام می‌گردد.»  
البته مجمع تشکل‌ها علاوه بر برپایی غرفه، امکان حضور هیات تجاری ایران را به عنوان بازدیدکننده فراهم کرده است. این مجمع از علاقه‌مندان درخواست کرده برای دریافت ویزا، سریع‌تر اعلام آمادگی کنند.
 فرصت بزرگ سبیت
نمایشگاه سبیت CeBIT یکی از معتبرترین و بزرگترین نمایشگاه های تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان است که همه ساله در ماه مارس (اسفند ماه) در شهر هانوفر آلمان برگزار می‌شود و غول‌های بزرگ رایانه‌ای جدیدترین محصولات خود را در آن به نمایش می‌گذارند.
همزمان با برپایی این نمایشگاه، کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی متعددی با حضور بزرگان صنعت IT جهان برگزار می‌شود که همین امر بر اهمیت این رویداد می‌افزاید.
بسیاری این نمایشگاه را دروازه تجارت در حوزه فناوری اطلاعات با اروپا می‌دانند. چرا که از یک سو شرکت‌های دارای محصولات صادراتی، امکان مذاکره و بازاریابی برای حضور در اروپا را خواهند داشت و هم عرضه کنندگان، در جست‌وجوی نمایندگان و توزیع‌کنندگان در دیگر کشورها، به نمایشگاه می‌آیند.
 پاویون ایران در سبیت جان می‌گیرد؟
در سال‌هایی که تولیدکنندگان محصولات حوزه فناوری اطلاعات در کشورمان، به ویژه صادرکنندگان نرم‌افزار، سودای ورود به بازارهای جهانی را داشتند، برپایی پاویون ایران در سبیت تقریبا هر سال و به صورت ثابت صورت می‌گرفت.اما با گسترش تحریم‌ها و پدید آمدن مشکلات اقتصادی، چند سالی است فرصت حضور منسجم و قدرتمند از شرکت‌های فناوری ایرانی گرفته شده است.
البته سال گذشته تلاش‌هایی برای برپایی پاویون ایران در سبیت انجام شد که نتایج چندانی در پی نداشت.. اما امسال به نظر می‌رسد سازمان توسعه تجارت با درک صحیح از اهمیت این نمایشگاه، در صدد حمایت از برپایی پاوین ایران برآمده است.
از سوی دیگر مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به دنبال حمایت از شرکت‌های حاضر در پاویون ایران است. 
این مرکز در سال‌های 2008 و 2009 میلادی نیز به کمک شرکت‌های حاضر در پاویون ایران شتافته بود و بخشی از هزینه‌های حضور آنها در سبیت را تقبل کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.