بازی

فناوری اطلاعات

January 18, 2015
10:50 یکشنبه، 28ام دیماه 1393
کد خبر: 66677

«پاسکال لوبان» به ایرانی‌ها بازی‌سازی یاد داد

کارگاه تخصصی «پاسکال لوبان» استاد مطرح در زمینه ساخت بازی‌های رایانه‌ای در جهان، در انستیتو ملی بازی‌سازی ایران برگزار و با استقبال ویژه بازی‌سازان ایرانی همراه شد.
 
 
پاسکال لوبان از اساتید بین‌المللی بازی‌سازی از روز سه‌شنبه به ایران سفر کرده است و بنابر برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌سازان ایرانی فرصت حضور در سه ماژول طراحی شده در قالب کلاس و کارگاه تخصصی با حضور این استاد بین‌المللی را داشته‌اند.
این استاد مطرح در طراحی بازی‌های مطرحی از جمله بازی معروف اسپلینترسل فعالیت داشته و به عنوان بنیانگذار و مدیر استودیو طراحی بازی شناخته می‌شود.
مهرداد آشتیاتی مدیر تولید بنیاد ملی‌بازی‌های رایانه‌ای و متولی برنامه برنامه‌ریزی و اجرای کلاس‌های آموزشی لوبان در ایران درباره جزییات برگزاری این کارگاه‌ها تخصصی گفت: کلاس آقای لوبان در سه ماژول مجزا طراحی شده بود. اولین ماژول در قالب کلاسی برگزار شد و موضوع تدریس در آن طراحی بازی‌هایی با پرداخت درون برنامه‌ای بود. نوعی از بازی‌ها که بازی به صورت رایگان ارایه می‌شود و در طول بازی امکان خرید برخی امتیازها و آپشن‌ها توسط کاربر وجود دارد.
وی افزود: این سبک بازی در سطح بازی‌سازی جهانی بسیار مطرح است و از آنجا که درآمدزایی بسیار خوبی هم می‌تواند برای استودیوهای بازی‌سازی ایرانی داشته باشد آقای لوبان تجربیات خود در این عرصه را در این کلاس به بازی‌سازان ایرانی ارایه کرد.
آشتیانی در مورد ماژول دوم این کارگاه‌ها گفت: در این کلاس در قالب کارگاه برگزار شد و بازی‌سازان با حضور و راهنما‌یی‌های آقای لوبان طراحی یک بازی کامل را با تمام المان‌های لازم در زمینه درآمدزایی، مدل اقتصادی درست، طراحی بازی دورن‌برنامه‌ای و مواردی از این دست را طراحی کردند. هدف هم این بود که در این کارگاه و با نظارت استاد لوبان طرح‌هایی در زمینه بازی‌های درون‌برنامه‌ای به سرانجام برسد.
وی افزود: ماژول سوم این کارگاه در استودیوهای بازی‌سازی پیگیری شد. در دیدار با بازی‌سازان ایرانی، آقای لوبان مشورت‌هایی را در زمینه موفقیت مدل اقتصادی و امکان عرض اندام در بازارهای بین‌المللی ارایه داد.  
ضرب‌الاجل برای مستقل‌های تهران
خبر دیگر از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این که بازی‌سازان مستقل تا 24 بهمن ماه سال‌جاری فرصت دارند تا آثار خود را به اولین جشنواره بازی‌های مستقل تهران ارسال کنند.
یکی از سه مسابقه نخستین جشنواره بازی‌های مستقل تهران، انتخاب بهترین بازی مستقل است که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امیدوار است مورد استقبال بازی‌سازان قرار گیرد.بنابراین گزارش، در بخش «انتخاب بهترین بازی مستقل» هیچ محدودیتی برای ارسال آثار وجود ندارد. بازی‌سازان می‌توانند بازی‌های  رایانه‌ای مستقل تولیدی خود  در سال‌های قبل را نیز جهت شرکت در مسابقه به این جشنواره ارسال کنند.
بازی‌سازان مستقل برای شرکت در بخش «انتخاب بهترین بازی مستقل» می‌توانند آثار خود در سایت جشنواره ثبت کرده و از ناحیه کاربری به بخش ثبت اثر برای تکمیل فرم ثبت نام مراجعه کنند.
همچنین به زودی هیات داوران و جوایز این بخش اعلام می‌شود، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به بخش «قوانین» مسابقه در سایت رسمی جشنواره به آدرس tehrangamefest.com مراجعه کنند.
یادآور می‌شود نخستین جشنواره بازی‌های مستقل تهران ۲۷ بهمن تا اول اسفند برگزار می‌شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.