تلفن همراه

گوشی

January 19, 2015
12:16 دوشنبه، 29ام دیماه 1393
کد خبر: 66741

آیپد پرو 12.9 اینچی همراه با یک استایلوس معرفی می‌شود؟

یکی از تحلیلگران مشهور مؤسسه KGI Securities خبر داده که اپل به همراه آیپد 12.9 اینچی خود یک استایلوس را نیز ارائه خواهد کرد.
 
حدود دو ماه پیش بود که رسانه‌ها از ثبت پتنتی از اپل سخن گفتند که استیو جابز بارها نفرت خود را نسبت به آن ابراز کرده بود: یک استایلوس! 
 
اما بسیاری ثبت این پتنت را نیز چون دیگر پتنت های اپل می‌دانستند که شاید هیچ گاه روی تولید واقعی به خود نبیند. حالا خبر رسیده که اپل در تولید این استایلوس جدی است. مینگ چی کوئو یکی از آنالیزورهای KGI Securities که سابقه بسیار خوبی در پیشبینی محصولات اپل دارد در یادداشتی خبر داده که اپل در کنار آیپد 12.9 اینچی خود یک استایلوس را نیز به بازار معرفی خواهد کرد.
 
وی این پیشبینی را بر اساس تعدادی از پتنت های مربوط به استایلوس و همچنین تحقیقات شخصی‌اش عنوان کرده است.
 
کوئو می‌گوید اپل به منظور جلوگیری از افزایش قیمت این آیپد، استایلوس خود را به شکل یک آپشن جانبی به بازار وارد می‌کند. وی همچنین اعتقاد دارد که نسل نخست این قلم‌ها ساده خواهد بود و شاید ورژن آینده آن دارای سنسور ژیروسکوپ برای افزودن قابلیت "نوشتن سه بعدی" یا "نوشتن در هوا" باشد.
 
طبق گفته‌های این تحلیلگر، استایلوس اپل از طریق کابل لایتنینگ شارژ خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این استایلوس با دیگر مدل‌های آیپد نیز هماهنگ خواهد بود یا خیر.
 
وی تولید این استایلوس از سوی اپل را به منظور بهبود تجربه کاربری با آیپد تحلیل می‌کند و در عین حال می‌افزاید که فروش بالایی برای این استایلوس متصور نیست. کوئو پیشبینی می‌کند که حدود 2 تا 2.5 میلیون از این استایلوس در سال 2015 صادر خواهد شد.
 
اپل اخیرا با همکاری کمپانی IBM به دنیای کسب و کارهای شرکتی وارد شده و تولید یک استایلوس به منظور افزایش بهره‌وری، جایگاه بهتر اپل در نزد کمپانی‌های طرف قرارداد را به همراه خواهد داشت.
 
استیو جابز در سال‌های قبل از عدم تمایل مردم به خرید گوشی‌های بزرگ سخن می‌گفت، اما اتفاقات سالهای بعد این پیشبینی را نقض کرد. وی از عدم تمایل مردم به در دست گرفتن استایلوس نیز می‌گفت، اما ورود خیل وسیعی از این قلم های نوری، اشتباه بودن این پیشبینی را نیز مشخص کرد.
 
اپل پس از استیو جابز قصد دارد برخی از تابوهای به جا مانده از دوران وی را بشکند؛ این اتفاق با فبلت آیفون آغاز شد و با یک استایلوس نیز ادامه پیدا خواهد کرد.   
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.