تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 20, 2015
9:35 سه شنبه، 30ام دیماه 1393
کد خبر: 66768

7 دلیل کاملا منطقی برای خرید آنلاین

نفوذ هر چه بیشتر اینترنت در جوامع امروزی با تغییراتی در سبک زندگی مردم همراه شده است. تفکر غالب این است که اینترنت بیش از هر چیزی بر روی تعاملات افراد با دنیای پیرامون تاثیر گذاشته و جنس روابط را، چه خوب و چه بد، تغییر داده است. اما اینترنت یک کارکرد خیلی مثبت نیز دارد. اینترنت توانسته شیوه حل مساله و یافتن راه‌حل‌های منطقی را تغییر دهد. یکی از دغدغه‌های همیشگی بشر تهیه مایحتاج زندگی است. جدا از بحث پول، مساله "کجا و چگونه" مطرح است؛ اینترنت راه‌حل خرید آنلاین را پیشنهاد می‌دهد.
 
 
دلایل منطقی زیادی برای خرید آنلاین می‌توان پیدا کرد؛ ما در ادامه به 7 مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
 
1.    خرید آنلاین راحت‌تر از خرید سنتی است. تصور کنید که بر روی کاناپه لم داده‌اید و با چند کلیک ساده محصولات مورد نظر خود را سفارش می‌دهید؛ نه زمان زیادی را در ترافیک هدر داده‌اید و نه هزینه اضافی برای سوخت خودرو پرداخت می‌کنید. از صف‌های طولانی هم خبری نخواهد بود. 
2.    برخی از فروشگاه‌های آنلاین امکان مقایسه مشخصات محصولات و قیمت‌های آن‌ها را به شما می‌دهند. مشاهده مشخصات و قیمت چند محصول در یک نگاه و آن هم در یک جدول واحد از سوال‌پیچ کردن فروشنده سنتی، بسیار منطقی‌تر است.   
3.    با خرید آنلاین دیگر نیاز نیست برای خرید یک قلم کالا از این مغازه به آن مغازه و از این سوی شهر به آن سوی شهر سفر کنید. شما می‌توانید حجم زیادی از محصولات را در یک‌جا و در یک پلتفرم واحد جستجو، مشاهده، مقایسه و خرید کنید؛ جستجو کردن در یک فروشگاه اینترنتی به مراتب از پرسه زدن در مراکز خرید مختلف آسان‌تر است.
4.    شما در خرید سنتی نهایتا از یک یا دو نفر از کسانی که پیش‌تر یک محصول را خریده‌اند در مورد کالای مورد نظرتان پرس‌وجو می‌کنید. یک فروشگاه اینترنتی شناخته‌شده به شما این امکان را می‌دهد که در صفحه محصول به ده‌ها یا صدها مورد از نظرات کاربران یا مشتریان دسترسی داشته باشید.
5.    برخی از فروشگاه‌های آنلاین یک‌سری خدمات را به طور رایگان در اختیار خریداران قرار می‌دهند. به طور مثال دسترسی به نقد و بررسی تخصصی و بی‌طرفانه کارشناسان در رسته‌‌های مختلف محصولات، چیزی نیست که بتوان در فروشگاه‌های سنتی یافت.
6.    خرید آنلاین شما را از چانه‌زنی با فروشندگان بد‌قلق راحت می‌کند. اگر پیوسته نگران هستید که مبادا هنگام خرید سرتان کلاه برود، باید بگوییم خرید آنلاین از یک فروشگاه معتبر، به طور حتم، بسیار امن‌تر از خرید از یک فروشگاه سنتی است. در یک فروشگاه اینترنتی نظام‌مند، همه فرایندها و تضمین‌ها مشخص هستند و ارتباط مشتری و سرویس‌دهنده کاملا بر مبنای اصول از پیش‌تعیین‌شده است. 
7.    فروشگاه‌های آنلاین 24 ساعته در 7 روز هفته در دسترس هستند. شما می‌توانید هر لحظه از شبانه‌روز با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی جامع و معتبر در مورد محصول مورد نظرتان اطلاعات کسب کنید و به راحتی خرید خود را انجام دهید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.