اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 20, 2015
10:35 سه شنبه، 30ام دیماه 1393
کد خبر: 66783

ضریب نفوذ اینترنت در ایلام کمتر از متوسط کشوری است

مدیرکل شرکت ارتباطات وزیرساخت ایلام گفت: ضریب نفوذ اینترنت در ایلام کمتر از متوسط کشوری است.
'رضا حسن بیگی' اظهار کرد: ضریب نفوذ اینترنت در ایلام 38.98 است در حالی که این آمار در کشور 53.29 است و بر اساس تعداد کاربر به نسبت جمعیت استان سنجیده شده است.
 
وی ادامه داد: اکنون 217 هزار و 371 کاربر در استان ایلام از اینترنت استفاده می کنند که بر اساس این شاخص جمعیت ضریب نفوذ اینترنت با توجه به جمعیت کمتر از 600 هزار نفری استان محاسبه شده است.
 
وی، پهنای باند اینترنت استان ایلام را سه و نیم گیگا بیت بر ثانیه اعلام کرد.
 
وی افزود: اکنون سرویس های ارایه شده به شرکت های زیر مجموعه مبین نت، رایتل، داده گستر، عصر نوین، مخابرات استان، آسیا تک و ارتباطات سیار و ایرانسل نیز ارایه می شود. 
 
حسن بیگی شماره تلفن دایری همراه اول در استان ایلام را 500 هزار مشترک برشمرد و گفت: ظرفیت استان ایلام یک میلیون مشترک است و پوشش جمعیتی 92 درصدی را شامل می شود.
 
وی اظهار کرد: پوشش جاده ای تلفن همراه در ایلام اکنون 87 درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه 62 درصد است. 
 
مدیرکل شرکت ارتباطات و زیر ساخت ایلام ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 50 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های زیر ساختی در این حوزه هزینه شده است.
 
وی این پروژه شامل : اجرای 140کیلومتر فیبر نوری ،شبکه pp (ایلام – زانوگه ) 95 کیلومتر ، ایلام -ایوان 45 و توسعه پهنای باند 1گیگابایت برثانیه استان را با مسیر همدان به عنوان پروتکشن دیتای استان وتوسعه 3برابری ظرفیت ترانزیت ارتباطی پایانه مرزی مهران با کشور عراق ذکر نموده است . 
 
استان ایلام در غرب کشور واقع است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.