اپراتورها

تلفن همراه

January 20, 2015
10:47 سه شنبه، 30ام دیماه 1393
کد خبر: 66787

قطعی 12 ساعته ی خطوط تلفن همراه و اینترنت دشتستانی ها را کلافه کرد

قطعی اینترنت و تلفن های همراه در دشتستان برای ساعت ها مردم این شهرستان را به دردسر انداخت.
 
قطعی خطوط تلفن همراه در برازجان از صبح امروز یک شنبه و با قطعی خطوط ایرانسل آغاز شد و ساعت 13 به قطعی خطور همراه اول و اینترنت وصل گردید تا شهروندان این منطقه برای حدود 12 ساعت از دسترسی به خطوط همراه و اینترنت محروم باشند.
 
تماس با شرکت مخابرات نیز تنها یک پاسخ در پی داشت: « قطعی ایجاد شده به دلیل مشکلات زیرساختی می باشد».
 
در روزگاری که همه ی امور می رود تا بر اساس اینترنت پایه ریزی شود، قطعی این فناوری می تواند ارتباط انسان با دنیا را قطع کند ولی این نخستین بار نیست که قطعی های چند ساعته خطوط اینترنت و تلفن های همراه در دشتستان رخ داده و مشکلاتی را ایجاد می نماید که در کنار کندی اینترنت، اعتراض بیش از پیش شهروندان را  باعث شده است.
 
یکی از جوانان برازجانی در این باره گفت: این قطعی برای ما بسیار مشکل ساز شده است زیرا پدرمان در شیراز نوبت دکتر داشت و با اتوبوس راهی مقصد شد غافل از این که نوبت ایشان به علت نبودن دکتر لغو شده است. 
 
سیامک ادامه داد: البته درمانگاه مورد نظر این موضوع را ظهر امروز با پیامک اطلاع داده بود که بخاطر قطعی خطوط به ما نرسید و پدر و مادر پیر ما با وجود بیماری فقط بخاطر نرسیدن یک پیامک مجبور شدند بروند شیراز.
این تنها نمونه ای از مشکلات ایجاد شده به علت قطعی خطوط تلفن همراه و اینترنت در برازجان است ولی این موضوع، اختلالات بسیاری را در ادارات، بانک ها و سایر امور مهم و الکترونیکی برای عموم مردم ایجاد نموده به نحوی که می توان گفت در حالی که همه ی امرو اجرایی و اداری مردم به سمت الکترونیکی شدن پیش می رود، زندگی مردم را برای ساعت ها مختل می کند و چه بسا لطمات جبران ناپذیری نیز ایجاد نماید که بررسی اساسی برای رفع ریشه ای آن ضروری به نظر می رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.