تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

January 22, 2015
11:26 پنجشنبه، 2ام بهمنماه 1393
کد خبر: 66842

ویندوز 10 در گوشی‌های هوشمند اینگونه خواهد بود

مایکروسافت بالاخره نحوه عملکرد ویندوز 10 در دستگاه های موبایل را نیز تشریح کرد.
 
 
ویندوز 10 قادر است خود را با تمامی دستگاه‌ها، در انواع سایزهای کوچک و بزرگ هماهنگ کند و امروز ورژن موبایل این ویندوز نیز که کاربران بسیاری در انتظار دیدن آن بودند، رونمایی شد.
 
این ورژن از ویندوز 10 که برای اجرا بر روی پردازنده‌های ARM در تبلت ها و اسمارت فون ها طراحی شده، به عنوان نسل جدید ویندوزهای RT و ویندوزفون معرفی شده و مایکروسافت در تلاش بوده که قابلیت‌های مفید هر دو ورژن را در قالب نسلی جدید طراحی کند.
 
جو بلفیور امروز تجربه ویندوز 10 برای صفحه نمایش‌های هشت اینچ و کوچک‌تر را تشریح کرد. نخستین تغییر بزرگی که در نگاه اول مشاهده می‌شود نحوه قرارگیری تصویر پشت زمینه در پشت کاشی‌های ویندوز 10 است که در مجموع اینترفیسی جذاب‌تر و آراسته‌تر را به نمایش می‌گذارد. 
 
منوی Setting نیز به شکل چشمگیری تر و تمیز شده که بلیفیور آن را یک اپلیکیشن مشترک می‌داند که در نسخه دسکتاپ و موبایل عملکرد مشابهی خواهند داشت.
 
مانند ویندوز 10 برای دسکتاپ، هدف اولیه در تولید ورژن موبایل نیز ارائه تجربه ای جامع و همگانی (Universal) در دستگاه‌های مختلف است. یکی از بهترین مثال‌هایی که می‌توان در این زمینه ارائه کرد، اکشن سنتر ویندوزفون است که نوتیفیکیشن ها را جمع آوری و آن‌ها را با کامپیوتر شما سینک می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید به نوتیفکیشن دستگاه‌های مختلف در هر کدام از آنها واکنش نشان دهید. 
 
همچنین با قابلیتی که در این مورد گنجانده شده، می‌توان به عنوان مثال جواب یک پیام متنی را از همان نوتیفیکیشن نوشت و ارسال کرد. امکانی برای نقل و انتقال و جابه‌جایی کیبورد در مکان‌های مختلف صفحه نمایش نیز وجود دارد.
 
مایکروسافت همچنین در اپلیکیشن پیام رسان ویندوز 10 قابلیتی را گنجانده که کاربران می‌توانند استفاده از انواع اپلیکیشن های پیام رسان را به شکل یکجا در آن تجربه کنند. بنابراین فارغ از اپلیکیشنی که کاربران در هنگام مکالمه استفاده می‌کنند، تمامی اتفاقات فی ما بین آن‌ها در یک اپلیکیشن اتفاق می‌افتد. فعلا تنها اسکایپ به شکل کامل در نرم افزار پیام رسان ویندوز 10 گنجانده شده، اما بلفیور می‌گوید که قراردادن اپلیکیشن هایی چون فیس بوک و واتس‌اپ در الویت بعدی ما قرار دارد.
 
لیست نرم افزارهای همگانی که مایکروسافت برای ویندوز 10 تولید کرده شامل ورژن با ظاهری بهتر و بر پایه تاچ از مجموعه آفیس، Outlook جدید و اپلیکیشن های تقویم و تصاویر جدید است. بلیفیور بخش موبایل را با اشاره به مرورگر جدید مایکروسافت (موسوم به اسپارتان) به اتمام رساند که در تمامی دستگاه‌ها اعم از موبایل‌ها و دستکتاپ ها حضور خواهد داشت.
 
باید به خاطر داشت که این مراسم تنها نیم‌نگاهی به ویندوز 10 است و برای تجربه بیشتر باید در انتظار روزها و ماه‌های آینده نشست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.