تلفن همراه

گوشی

January 25, 2015
9:36 یکشنبه، 5ام بهمنماه 1393
کد خبر: 66910

مروری بر گوشی‌های گران‌قیمت در بازار ایران

اگرچه گوشی‌های میان‌رده که قیمتی کمتر از یک میلیون تومان دارند، بیشترین سهم را در بازار موبایل دارند، اما افرادی هم هستند که به خرید گوشی‌هایی با قیمت بالاتر از دو میلیون تومان علاقه‌ دارند.
 
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت راضی‌تان نمی‌کند و قصد دارید بیش از دو میلیون تومان برای خرید یک گوشی هزینه‌ کنید، حتما این گزارش را بخوانید.
در این گزارش به گوشی‌هایی می‌پردازیم که قیمتی بالاتر از یک و نیم تا دو میلیون تومان دارند.
آیفون اپل یکی از پرطرفدارترین و البته گران‌ترین گوشی‌های بازار است که معمولا قیمت این مدل گوشی‌‌ها بالاتر از دو میلیون تومان است.
مدل‌های جدید آیفون اپل که شامل آیفون 6 و آیفون 6 پلاس است در بازار با قیمت‌های متفاوتی موجود است. آیفون 6 پلاس به عنوان نخستین فبلت اپل دارای نمایشگر 5/5 اینچی است و آیفون 6 صفحه نمایش 7/4 اینچی دارد. هر دو این گوشی‌ها از دوربین هشت مگاپیکسلی و پردازنده دو هسته‌ای بهره می‌برند و در سه نسخه 16، 64 و 128 گیگابایتی به بازار عرضه شده‌اند.
آیفون از آن دست گوشی‌هاست که رنگ نقش مهمی در قیمت آن بازی می‌کند و گاهی این تفاوت قیمت به بیش از 100 هزار تومان هم می‌رسد.
نسخه مشکی رنگ این مدل آیفون با ظرفیت 128 گیگابایت با قیمت سه میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد. در حالی که نسخه سفید آن سه میلیون و 680 هزار تومان قیمت دارد.
نسخه طلایی رنگ آیفون 6 پلاس با ظرفیتی برابر 64 گیگابایت قیمتی معادل سه میلیون و 280 هزار تومان دارد. در حالی که نسخه مشکی و سفید آن 130 هزار تومان ارزان‌تر است.
این موضوع برای آیفون 6 هم صادق است. نسخه طلایی رنگ 16 گیگابایتی این گوشی گران‌تر است و با قیمت دو میلیون و 640 هزار تومان فروخته می‌شود، در حالی که نسخه سفید آن قیمتی معادل دو میلیون و 550 هزار تومان دارد. و نسخه مشکی آن 50 هزار تومان ارزان‌تر است.
اما نسخه 128 گیگابایتی این گوشی به مراتب گران‌تر است و قیمت آن به بیش از 3 میلیون تومان می‌رسد که در این مورد همه رنگ‌های این گوشی با قیمت سه میلیون و 260 هزار تومان هم‌اکنون در بازار موجودند.
اما در مورد نسخه 64 گیگابایتی این گوشی، رنگ‌های سفید و مشکی به ترتیب با قیمت سه میلیون و 10 هزار و دو میلیون و 850 هزار تومان است که به این ترتیب تفاوت قیمت به بیش از 150 هزار تومان می‌رسد.
اما در میان گوشی‌های ویندوزفونی می‌توان از لومیا 930 مایکروسافت نام برد. این گوشی یک میلیون و 700 هزار تومان
 قیمت دارد.
گوشی لومیا 2520 هم که به دوربین پیشرفته با قابلیت Pureview معروف است یکی از گوشی‌های رده بالای نوکیاست که قیمتی معادل یک میلیون و 550 هزار تومان دارد.
در میان گوشی‌های اچ‌تی‌سی می‌توان به Desire Eye اشاره کرد. این گوشی که دو دوربین 13 مگاپیکسلی در قسمت پشت و جلوی دستگاه دارد و می‌توان از آن برای عکاسی حرفه‌ای بهره برد، یک میلیون و 550 هزار تومان قیمت دارد.
طراحی این گوشی نسبت به سایر گوشی‌های سری One متفاوت است و برخلاف پرچمداران قبلی این شرکت که ظاهری لوکس و بدنه‌ای فلزی داشتند، این گوشی با بدنه پلاستکی و قاب رنگی در بازار موجود است.
نسخه طلایی گوشی One M8 هم قیمتی معادل یک میلیون و 700 هزار تومان دارد که اگر قصد خرید گوشی با گارانتی را داشته باشید، حدود دو میلیون تومان برای‌‌تان هزینه خواهد داشت.
قیمت نسخه نقره‌ای، آبی و قرمز این گوشی هم 10 تا 20 هزار تومان با هم تفاوت
 دارند.
گلکسی S5 سامسونگ هم در رده گوشی‌های گران‌قیمت بازار است و با قیمت یک میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد که بسته به رنگ، قیمت آن 10 تا 20 هزار تومان متغیر است.
از میان گوشی‌های گران‌قیمت سونی هم می‌توان به اکسپریا Z3 اشاره کرد که نسخه دوسیم‌کارته آن با قیمتی حدود دو میلیون تومان در بازار موجود است و البته نسخه با گارانتی این گوشی تقریبا 200 هزار تومان گران‌تر است.
از میان گوشی‌های گران‌قیمت ال‌جی هم می‌توان به نسخه 32 گیگابایتی گوشی G3 اشاره کرد. این گوشی یک میلیون و 690 هزار تومان قیمت دارد.
در این گوشی کلیدهای تنظیم صدا و پاور از کناره‌ها به بخش پشتی دستگاه انتقال داده شده است. دوربین پیشرفته، صفحه نمایش بزرگ با کیفیت QHD و پردازنده چهار هسته‌ای از ویژگی‌های بارز این گوشی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.