بازار سرمایه

January 25, 2015
9:40 یکشنبه، 5ام بهمنماه 1393
کد خبر: 66912

بخش ارتباطات بالاترین رشد بهره‌وری کشور را دارد

رییس سازمان ملی بهره‌وری با ارایه آخرین آمار از میزان بهره‌‌وری در کشور، ارتباطات را موفق‌‌ترین حوزه در افزایش بهره‌‌وری اعلام کرد.
 
رویا طباطبایی با بیان این‌که به دلیل رشد اقتصادی منفی در سال‌‌های 1391 و 1392 بهره­وری نیز از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده است گفت: این درحالی بود که در سال‌هایی که درآمدهای بالای نفتی نصیب کشور شد، اهتمام جدی برای افزایش بهره وری وجود نداشت چرا که پول کلان و بی زحمت نفت موجب مغفول ماندن بهره­وری شد. وی با بیان این که هنوز آمارهای ما برای اعلام آخرین وضعیت بهره­وری در سال جاری تکمیل نشده و مقدماتی هستند، گفت: براین اساس با توجه به تغییر سال پایه منتظر تعدیل آمارهای مرکز آمار و بانک مرکزی هستیم و به محض معادل سازی از سوی این دو سازمان آمار تکمیلی اعلام می‌شود.
طباطبایی با بیان این‌که تا سال 1392 ارتباطات توانسته میزان بهره­وری خود را از صد به 634 افزایش دهد گفت: در حالی که این بخش در صدر موفق‌ترین­ها در بهره­وری قرار گرفته که بخش زیادی از آن به دلیل توفیقات جهانی و روند رو به رشد تکنولوژی و فناوری بالا است که ایران نیز تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد.
رییس سازمان ملی بهره­‌وری همچنین اعلام کرد که بخش نفت ناموفق‌‌ترین بخش در حوزه بهره‌‌وری بوده و نتوانسته در سال‌‌های گذشته از توفیقات خوبی در این زمینه برخوردار شود. به گونه‌‌ای که بهره‌وری آن بر مبنای سال 1383 از 100 به 45 رسیده است.
وی گفت: بخش نفت از نظر نیروی کار بهره‌وری بالایی داشته اما در بخش سرمایه‌‌ای تحت تاثیر شرایط تحریم نتوانسته به حد مطلوبی نزدیک شود و حتی نزول داشته است.طباطبایی همچنین به تغییرات بهره­‌وری در بخش‌های دیگر تا سال1392 پرداخت و گفت: بهره‌وری در کشاورزی از 100 به 104، صنعت از 100 به 112، معدن از 100 به 149، حمل و نقل از 100 به 120، آب و برق از 100 به 118 و ساختمان هم از 100 به 81 رسیده است.
رییس سازمان ملی بهره‌­وری با تاکید بر اهمیت بهره وری در ایران یادآور شد:­‌ در حالی انتظار داریم که یک سوم رشد اقتصادی از طریق این بخش محقق شود که نیازمند ارتباط منظم و سیستماتیک با سایر سازمان‌‌ها و برنامه‌ریزی‌‌های دقیق است و سازمان بهره‌‌وری به تنهایی نمی‌‌تواند این هدف را محقق کند.
وی همچنین از هدف سازمان ملی بهره‌وری برای به راه‌­انداختن جنبشی به عنوان جنبش 25 درصد سخن گفت و افزود: این ایده که در نظر داریم جهانی شود بر این اساس است تا این فرهنگ در بین عموم جامعه نهادینه شود که هر کسی 25 درصد کارهای نادرست خود را حذف کرده و 25 درصد کارهای درست را جانشین آن کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.