تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

January 25, 2015
12:41 یکشنبه، 5ام بهمنماه 1393
کد خبر: 66926

گوگل این بار ضعف‌های سیستم عامل اپل را افشا کرد

گروهی از متخصصان امنیتی گوگل سه آسیب پذیری جداگانه را در سیستم عامل OS X شرکت اپل افشا کرده‌اند. این گروه قبلا با افشای بدون هماهنگی ضعف‌های ویندوز جنجال آفریده بودند.
گوگل با راه اندازی طرحی موسوم به Project Zero به بررسی سیستم عامل های مختلف دیگر شرکت های بزرگ پرداخته و در صورتی که شرکت های یاد شده بعد از 90 روز مشکلات را رفع نکنند، آنها را افشا می نماید.
آسیب‌پذیری ابتدایی که OS X networkd "effective_audit_token نام دارد سوءاستفاده از فرامین شبکه‌ای را برای نفوذ به سیستم عامل OS X Yosemite ممکن می‌کند. آسیب پذیری دوم مربوط به هسته اصلی سیستم عامل یاد شده بوده و OS X IOKit  نام گرفته است و سومی هم خرابکاری در حافظه هسته اصلی سیستم عامل را امکان پذیر می سازد.
 
هکرها با استفاده از مشکلات یاد شده می توانند سطح دسترسی خود را در سیستم های مجهز به مک ارتقا داده و در نهایت کنترل کامل رایانه های هک شده را در دست بگیرند.
 
گوگل مجددا مدعی شده که مشکلات یاد شده را به اطلاع اپل رسانده، ولی این شرکت برای برطرف کردن آسیب پذیریهای مذکور اقدام نکرده  و بنابراین گوگل مجبور به اطلاع رسانی عمومی در این زمینه گردیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.