رگولاتوری

January 25, 2015
17:44 یکشنبه، 5ام بهمنماه 1393
کد خبر: 66932

تعیین نحوه فعالیت اپراتورهای تلویزیون تعاملی

مرکز تحقیقات مخابرات ایران برای تعیین نحوه فعالیت سرویس دهندگان OTT و پیشنهاد راه کارها و ضوابط مورد نیاز جهت ارائه خدمات OTT درخواست جذب مشاور ارائه کرد.
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) اعلام کرده که برای انجام پروژه‌ ملی در حوزه خدمات تلویزیون تعاملی با نام OTT مخفف (Over-The-Top) نیاز به خدمات مشاوره‌ای دارد.
 
رویکرد OTT  به هر گونه خدمت و محتوای ویدیویی گفته می‌شود که از طریق اینترنت و توسط یک وسیله مثل گیرنده (STB) یا تلویزیون هوشمند به کاربر نهایی خواهد رسید. به نحوی که مزیت های IPTV را از نظر واسط کاربری مناسب برای تلویزیون حفظ می کند، ولی نیاز به شبکه محلی مدیریت شده ندارد و از همان بستر موجود اینترنت برای انتقال محتوا استفاده می کند.
 
از این رو این پژوهشگاه قصد دارد اخذ مشاور برای پروژه تعیین نحوه فعالیت سرویس دهندگان OTT و پیشنهاد راه کارها و ضوابط مورد نیاز جهت ارائه خدمات OTT را از طریق اعلام فراخوان برای برونسپاری انجام است.
 
این پروژه در پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده که از روز گذشته اعلام شده و تا 15 بهمن ماه جاری فرصت دارد.
 
زمان اجرای مشاوره حداکثر 2 ماه تعیین شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.