امنیت

فناوری اطلاعات

January 25, 2015
18:17 یکشنبه، 5ام بهمنماه 1393
کد خبر: 66934

سونی بعد از چهار سال به کاربران هک شده‌اش غرامت می‌دهد

کاربران سونی بعد از چهار سال پیگیری در سیستم قضایی آمریکا موفق شدند از این شرکت بابت هک شدن شبکه بازی آنلاینش در سال 2011 غرامت بگیرند.
عده‌ای از شهروندان آمریکایی که در جریان این حمله هکری شاهد سرقت اطلاعات و نقض حریم شخصی خود بوده و همین طور دسترسی خود به شبکه بازی آنلاین سونی را از دست داده بودند از این شرکت شکایت کرده و امسال موفق به دریافت غرامت شدند.
البته این غرامت در قالب اقلام و کالاهای دیجیتال به شاکیان پرداخت خواهد شد. این اقلام عبارتند از مضامین رایگان برای کنسول بازی PS3، سه ماه دسترسی رایگان برای مشترکان جدید PlayStation Plus، کدهای قابل دانلود رایگان برای برخی بازی های PS3 و PSP به شرح زیر:
 
Dead Nation (PS3)
Infamous (PS3)
LittleBigPlanet (PS3)
Super Stardust HD (PS3)
rain (PS3)
Puppeteer (PS3)
Invizimals: Lost Kingdom (PS3)
God of War® HD (PS3)
Syphon Filter: Dark Mirror (PSP)
LittleBigPlanet (PSP)
ModNation Racers (PSP)
Patapon 3 (PSP)
WipEout Pure (PSP)
 
سونی قبلا به برخی کاربران هک شده خود یک هدیه دیجیتال اهدا کرده بود و لذا این افراد تنها می توانند از یکی از هدایای جدید بهرمند شوند. دیگر افراد می‌توانند حداکثر دو هدیه دریافت کنند.
 
افرادی که بعد از هک شدن  شبکه آنلاین بازی سونی دیگر به آن اعتماد نداشته و قصد استفاده از این جوایز را نداشته باشند هم در صورت اثبات سرقت هویت خود در سال 2011 می توانند تا 2500 دلار غرامت دریافت کنند. نکته جالب آنکه بسیاری از افراد خسارت دیده در جریان هک سونی در خارج از آمریکا زندگی می کنند، اما این غرامت ها تنها به مشترکان خدمات سونی در داخل آمریکا پرداخت می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.