رگولاتوری

January 26, 2015
10:54 دوشنبه، 6ام بهمنماه 1393
کد خبر: 66957

احتمال راه‌اندازی اپراتور مخابراتی مشترک میان ایران و عراق

وزیر ارتباطات صبح امروز در قالب دیداری با همتای عراقی خود از احتمال راه اندازی اپراتور مخابراتی مشترک میان دو کشور خبر داد.
 
محمود واعظی با اعلام این خبر گفت: با توجه به حجم سفرهایی که میان مردمان دو کشور صورت می گیرد، صحبتهایی صورت گرفته و ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که علاوه بر آمادگی اعمال برخی تخفیف‌ها برای مشترکان این توان نیز وجود دارد که میان دو کشور اپراتوری مشترک راه اندازی شود. تا بدین ترتیب بحث رومینگ میان دو کشور با شرایط بهتری برقرار شود.
 
وی همچنین به همکاریهای مشترک دو کشور اشاره کرده و با ابراز خرسندی از پیروزیهای اخیر در برابر گروه‌های تروریستی اظهار کرد: تا زمانی که عراق امن نباشد امنیت منطقه خاورمیانه تامین نخواهد شد.
 
وی در ادامه صحبتهای خود درباره همکاریهای ICT دو کشور نیز توضیح داد:‌ با توجه به مرز طولانی که میان دو کشور وجود دارد ما از پنج نقطه از نظر صوت و دیتا به یکدیگر اتصال داریم.
 
وزیر ارتباطات در ادامه ضمن اعلام آمادگی برای گسترش روابط صوتی و دیتای دو کشور اظهار کرد: علاوه بر این در بحث و مذاکرات صورت گرفته موضوع همکاری‌های آموزشی و پژوهشی مطرح شد.
 
واعظی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به مرز طولانی دو کشور در موارد متعدد ساکنان نقاط مرزی برای استفاده از تلویزیون و یا موبایل با دشواریهایی مواجه می‌شوند که در مذاکرات صورت گرفته بحث شد که روشی طراحی شود تا تداخلاتی که در حال حاضر در نقاط مرزی دو کشور وجود دارد، برطرف شده و بحث رومینگ مربوط به نقاط مرزی و همچنین تداخل تصویر به شکل جدی ساماندهی شود.
 
وی همچنین از بحث و مذاکره برای گسترش همکاریهای پست و پست بانک دو کشور خبر داد و گفت:‌ در زمینه اپراتوری نیز صحبتهایی صورت گرفته که تا شرکتهای دو کشور ارتباطات نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند.
 
وزیر ارتباطات در ادامه از تشکیل دو کمیته مشترک میان کشورهای ایران و عراق خبر داد و گفت: یکی از این کمیته‌ها در حوزه پست و پست بانک و کمیته دیگر در حوزه اینترنت، ماهواره،‌ موبایل و تلفن ثابت همکاری خواهد کرد و از سوی دیگر طرحهایی مانند دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات که اکنون در ایران در دست اقدام قرار دارد نیز مورد توجه قرار می دهد.
 
وزیر ارتباطات عراق در این دیدار از مواضع ایران در قبال عراق به خصوص در حملات تروریستی قدردانی و تشکر کرد و بر لزوم گسترش فعالیت بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد.
 
قرار بر آن است که فردا نیز در مراسم مشترکی میان دو کشور یک پروژه مشترک میان ایران و عراق افتتاح شود.
 
نصرالله جهانگرد – معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات – و کاظم ابراهیمی صدرآبادی – مدیر عامل شرکت مخابرات ایران – نیز از دیگر حاضران در نشست مذاکره وزرای ارتباطات دو کشور بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.