تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 27, 2015
22:54 سه شنبه، 7ام بهمنماه 1393
کد خبر: 66988

عرضه لپ تاپ هایی با عمر باتری نزدیک به یک روز

تعدادی از شرکت های فناوری در تلاش برای ساختن لپ تاپ هایی هستند که عمر باتری آنها نزدیک به یک روز است.
از جمله این شرکت ها پاناسونیک است که لپ تاپ تاف بوک 31 تازه اش دارای باتری است که در صورت شارژ کامل تا 18 ساعت دستگاه را روشن نگه می دارد. در صورت نصب باتری دوم بر روی این لپ تاپ عمر شارژ آن تا 27 ساعت هم افزایش می یابد.
این لپ تاپ همراه با یک کیف مستحکم عرضه می شود تا در صورت سقوط آسیب نبیند. قرار است لپ تاپ یاد شده ماه آینده با قیمت 3699 دلار در اختیار خریداران قرار بگیرد.
علاوه بر این لپ تاپ های دیگری هم عرضه شده یا در آستانه عرضه هستند که عمر باتری آنها از 15 تا 20 ساعت در نوسان است. لذا این امیدواری وجود دارد که دیگر شاهد پایان ناگهانی عمر باتری لپ تاپ در مسافرت، کلاس درس، محل کار و .. نباشیم.
XPS 13 ساخت دل لپ تاپ دیگری است که با این ویژگی عرضه شده و عمر باتری آن 15 ساعت است. در صورت نسب باتری دوم این رقم به 22 ساعت افزایش می یابد. استفاده از دو باتری لپ تاپ ThinkPad X250 هم عمر ان را به 20 ساعت افزایش می دهد.
یکی از مشکلات این لپ تاپ ها وزن زیاد آنهاست. به عنوان مثال در صورت استفاده از یک باتری در لپ تاپ 13.1 اینچی پاناسونیک وزن آن به 3.58 کیلوگرم می رسد. با کاربرد دو باتری این وزن تا 3.7 کیلوگرم افزایش می یابد.
از جمله عوامل افزایش دهنده عمر باتری لپ تاپ ها طراحی نسل جدیدی از پردازنده ها توسط اینتل از خانواده Broadwell است که مصرف انرژی آنها اندک است. این پردازنده ها عمر باتری ها را در حین مشاهده فیلم در لپ تاپ یا گشت و گذار در اینترنت تا یک ساعت بیشتر می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.