سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 28, 2015
10:03 چهارشنبه، 8ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67001

بهترین لپ‌تاپ‌های بازار جهانی

انتخاب یک لپ‌تاپ برای خرید اصلا کار ساده‌ای نیست. فهمیدن اینکه یک لپ‌تاپ برای کاربری شما مناسب هست یا نه، واقعا کار سختی است. با این اوصاف است که مجله معتبر بیزینس اینسایدر به‌تازگی با توجه به بررسی‌های انجام شده روی محصولات مختلف، بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار را انتخاب و معرفی کرده است که آنها را در اینجا می‌بینیم:
MacBook Air، لپ‌تاپی زیبا، باریک و سبک: این محصول هنوز یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی است که می‌توانید بخرید. علاوه بر بدنه باریک و سبک، این کامپیوتر شخصی عملکرد خوبی هم داشته و عمر باتری مناسبی را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. مجله PCMag در بررسی این لپ‌تاپ نوشته است که این محصول دارای باتری با طول عمر بیش از 10 ساعت در هر بار شارژ کامل است و صفحه نمایش آن در دو اندازه 11 و 13 اینچ موجود است، با این حال مدل بزرگ‌‌تر آن بیشتر می‌تواند برای کاربران مختلف کارآیی داشته باشد. این لپ‌تاپ در حال حاضر با قیمت پایه 899 دلار به بازار عرضه می‌شود. اپل قرار است نسخه جدید آن را در چند ماه آینده روانه بازار کند.
 
MacBook Pro با صفحه نمایش رتینا و تعداد پورت‌هایی بیش از مدل Air: اگر شما یک لپ‌تاپ Mac با صفحه نمایش بهتر می‌خواهید، این محصول انتخاب خوبی خواهد بود. تفاوت قیمت این لپ‌تاپ با مدل ابتدایی 13 اینچی MacBook Air به 300 دلار می‌رسد. حالا MacBook Pro با همان اندازه، حافظه تصادفی بیشتر، پردازنده سریع‌تر، گرافیک بهتر، صفحه نمایش شفاف‌تر و تعداد پورت‌های بیشتر مانند یک Thunderbolt اضافه و یک ورودی کابل HDMI به بازار عرضه می‌شود. این لپ‌تاپ با قیمت 1299 دلار به بالا به بازار عرضه می‌شود.
 
XPS 13 از Dell به سبکی MacBook Air ولی ارزان‌تر: لپ‌تاپ جدید ویندوزی و 13 اینچی شرکت Dell با یک صفحه نمایش تمام لمسی با وضوح تصویر 1800 در 3200 پیکسل به بازار عرضه می‌شود. این لپ‌تاپ انتخاب مناسبی برای کاربران علاقه‌مند به اکوسیستم ویندوز است، اما طراحی بدنه آن از نظر سبکی و باریکی شبیه به MacBook Air است. شرکت Dell مدعی است که در این محصول از باتری با طول عمر 12 ساعت در هر بار شارژ کامل استفاده کرده است و آن را با قیمتی تا 200 دلار ارزان‌تر از محصول رقیب اپل به بازار عرضه می‌کند. این محصول قرار است به‌زودی با قیمت پایه 799 دلار به بالا عرضه شود.
 
ThinkPad X240 از Lenovo یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های تجاری بازار: این لپ‌تاپ کمی سنگین است، اما اگر معمولا از آن روی میز کارتان می‌خواهید استفاده کنید، می‌تواند گزینه خوبی باشد. این محصول کیبورد راحتی داشته و از یک حسگر اثرانگشت بهره می‌برد تا اطلاعات شخصی‌تان را به شکلی ایمن‌تر حفظ کند. این لپ‌تاپ با کانفیگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود. باتری آن در هر بار شارژ کامل تا 15 ساعت کار می‌کند و تنها نقص بزرگ آن شفاف نبودن صفحه نمایش این لپ‌تاپ است. نمایشگر این محصول تصاویر را با وضوح 768 در 1366 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این محصول با قیمت 854 دلار به بازار عرضه می‌شود.
 
Chromebook 2 از Toshiba با قیمت ارزان و عمر باتری مناسب: جدیدترین کروم بوک بازار که صفحه نمایش باکیفیتی داشته و از عمر باتری بالا بهره می‌برد. طراحی این لپ‌تاپ به گونه‌ای است که حمل و جابه‌جایی آن برای کاربرانش راحت است. این محصول برای کاربری روزانه و مرور وب انتخاب بسیار مناسبی است. این کروم‌بوک جدید با قیمت پایه 250 دلار به بالا روانه بازار می‌شود.
 
Inspiron 17 از سری 5000 شرکت Dell با قیمتی مناسب و عمر باتری بالا: این محصول یک لپ‌تاپ ویندوزی کاربردی برای اهداف مختلف است که از صفحه نمایش شفاف، عملکردی خوب و عمر باتری بالا بهره می‌برد. این محصول با قیمتی از 449 دلار به بالا به بازار عرضه می‌شود و در میان لپ‌تاپ‌های کمتر از 500 دلار انتخاب منطقی به نظر می‌رسد.
 
HP Stream یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار: اگر نمی‌خواهید برای لپ‌تاپ ویندوزی جدیدتان هزینه چندان زیادی بپردازید، این محصول با قیمت پایه 200 دلاری انتخاب خوبی خواهد بود. این لپ‌تاپ با اشتراک رایگان یک ساله Microsoft Office Personal روانه بازار خواهد شد. کیبورد این لپ‌تاپ ساده و راحت و عمر باتری آن مناسب استفاده برای یک یا دو روز بر اساس نوع کاربری است. صفحه نمایش این محصول هم شفاف بوده و کیفیت پخش صدای آن بالا است.
 
Chromebook جدید 13 اینچی Acer با صفحه نمایش شفاف و قیمتی ارزان: اگر به دنبال خرید یک کروم بوک ارزان با صفحه نمایش با کیفیت و عمر باتری بالا هستید، این محصول انتخاب خوبی خواهد بود. این لپ‌تاپ یکی از معدود کروم بوک‌های ارزان قیمت بازار است که با صفحه نمایش full HD عرضه می‌شود. این کروم بوک با قیمت پایه از 292 دلار به بالا روانه بازار می‌شود.
 
Asus ROG G751JT بهترین لپ‌تاپ گیمینگ بازار: یک انتخاب خوب برای کاربران و علاقه‌مندان بازی‌های ویدئویی که از سخت‌افزار قدرتمند و با کیفیت در کنار گرافیک بسیار خوب بهره می‌برد تا بتواند بازی‌هایی با کیفیت بسیار بالا را هم برای کاربرانش اجرا کند. این لپ‌تاپ کیبوردی راحت و صفحه نمایشی بسیار با کیفیت داشته و با قیمت 1749 دلار به بازار عرضه می‌شود.
 
Lenovo Yoga 3 Pro با طراحی مدرن و کاملا انعطاف‌پذیر: این محصول یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های شرکت Lenovo تا امروز بوده است. صفحه نمایش آن کیفیت خوبی داشته و از یک لولای انعطاف‌پذیر بهره می‌برد که به کاربرانش اجازه می‌دهد آن را به سمت عقب هم کج کنند. هر چند عمر باتری آن چندان بالا نیست، اما همیشه به عنوان لپ‌تاپی با فرم کاملا متفاوت در بازار مورد توجه قرار می‌گیرد. این لپ‌تاپ متفاوت و زیبا با قیمت 1296 دلار به بازار عرضه می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.