تحلیل بازار

تلفن همراه

January 28, 2015
10:47 چهارشنبه، 8ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67006

سونی موبایل 1000 کارمند دیگر را کنار می‌گذارد

سونی موبایل در راستای سیاست افزایش سود و جلوگیری از ضرردهی، 1000 نفر دیگر از کارمندانش را نیز از دست می‌دهد.
 
به دنبال افزایش مداوم ضرردهی بخش موبایل سونی، این کمپانی قصد دارد هزار نفر دیگر از کارمندان خود را کنار بگذارد.
 
سونی پس از اعلام درآمدهای مالی خود در چهارم فوریه، اخراج هزار نفری کارمندانش را اعلام خواهد کرد. این کارمندان به هزار نفر کارمندی اضافه خواهند شد که خبر اخراج آنان در تابستان 2014 اعلام شده بود.
 
سونی قصد دارد تا پایان سال مالی خود (مارس 2016) سی درصد از کارمندان بخش موبایل خود را کنار بگذارد تا بدین ترتیب مجموع کل کارمندان این بخش به پنج هزار نفر برسد. 
 
کارمندان جدیدی که از سوی سونی کنار گذاشته می‌شوند از شعبه‌های انگلیس، سوئد و چین خواهند بود. سونی این خبر را تأیید نکرده، اما کنارگذاشتن کارمندان بیشتر با توجه به ضررهای پیاپی این بخش منطقی به نظر می‌رسد.
 
بخش موبایل سونی در سه ماهه منتهی به ماه اکتبر ضرری 1.5 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده بود که به لطف فروش فوق العاده کنسول PS4 مجموع ضررهای این کمپانی به 785 میلیون دلار رسید.
 
خبرگزاری بلومبرگ نیز با تأیید این خبر اعلام کرده که مدیر مالی سونی به توسعه اسمارت‌فون‌های جدید برای کشور چین خاتمه داده و تعداد مدل‌های سری اکسپریا را نیز به منظور رقابت بیشتر با اپل و سامسونگ کاهش خواهد داد. 
 
فروش گوشی‌های اکسپریا در خاورمیانه و آفریقا در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و در کنار بازار اروپا، جنوب شرقی آسیا و ژاپن به عنوان بازارهای مهم و سودده سونی شناخته می‌شوند.
 
در زیر جوابیه سونی موبایل را در مورد خبر پخش شده در مورد اخراج نیروهای بخش سونی موبایل عینا درج میشود: 

" مقاله دربارهٔ کم کردن ۱۰۰۰ نفر دیگر از پرسنل شاغل در کسب‌وکار تلفن هوشمند، براساس هیچ‌یک از بیانیه‌هایی که Sony صادر کرده است، نیست. همان‌گونه که پیش از این اعلام کردیم، Sony تا پایان این سال مالی برای توجیه برنامهٔ دستگا‌ه‌های همراه ردهٔ متوسط، شامل تغییر ساختار بخش‌ها، برنامه‌ریزی کرده است ."

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.