تلفن همراه

گوشی

January 28, 2015
14:16 چهارشنبه، 8ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67034

چگونه اپل تلاش‌های موتورولا را ناکام گذاشت

در حالی که موتورولا در سال 2012 به دنبال عرضه گوشی مجهز به حسگر سازگار با اثر انگشت بود، اپل با اقدامی حیرت انگیز رقیب تجاری خود را ناکام گذاشت.
موتورولا قصد داشت گوشی نکسوس 6 خود را همراه با حسگری عرضه کند که با شناسایی اثرانگشت کاربران هم امنیت بیشتری برایشان به ارمغان آورد و هم اجرای بسیاری از نرم افزارها را از همین طریق ممکن کند.
در حالی که موتورولا در تلاش برای افزودن این فناوری به گوشی جدید خود بود، اپل که از موضوع مطلع شده بود با خرید شرکت همکار موتورولا به نام AuthenTec تلاش های این شرکت را ناکام گذاشت.
 
AuthenTec از جمله شرکت های پیشرو در زمینه ارائه خدمات امنیت بیومتریک بود که در سال 2012 توسط اپل به قیمت 356 میلیون دلار خریداری شد. با این اقدام پیش دستانه موتورولا دیگر فرصت کافی برای آغاز همکاری با شرکت دیگری به منظور طراحی مجدد این حسگر برای گوشی نکسوس 6 نداشت. در مقابل اپل توانست گوشی آیفون 5 اس خود را به فناوری یاد شده مجهز کند.
 
دنیس وودساید مدیر عامل فعلی دراپ باکس که در آن زمان مدیر عامل شرکت موتورولا بود اخیرا در مصاحبه ای با نشریه انگلیسی تلگراف این موضوع را افشا کرده است. وی افزوده که امکان داشت با چنین اقدامی نکسوس 6 در رقابت با آیفون وضعیت بهتری داشته باشد، اما اپل با خرید شرکت AuthenTec ابتکار عمل را به دست گرفت.
 
سامسونگ از جمله دیگر شرکت هایی است که قصد دارد این فناوری لمسی مبتنی بر اثر انگشت که به Touch ID مشهور شده را در تولیداتش بگنجاند. گوشی گالکسی اس 5 دارای این ویژگی به شکل ضعیف تری است و گفته می شود در گوشی GS6 سامسونگ قابلیت مذکور تقویت شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.