بازار سرمایه

January 29, 2015
11:15 پنجشنبه، 9ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67048

سود سالیانه ال‌جی 125 درصد رشد داشته است

ال‌جی با صادرات 59.1 میلیون اسمارت فون در سال 2014 به سودی 2 برابری نسبت به سال پیش از آن دست پیدا کرده است.
 
شاید سامسونگ در سال گذشته با مشکلات مالی بسیاری مواجه شده باشد، اما به نظر شرایط برای دیگر کمپانی کره ای بسیار خوب بوده است. ال‌جی امروز گزارش مالی 2014 خود را منتشر کرد. این کمپانی کره ای به دنبال فروش 59.1 میلیون اسمارت فون در سال گذشته، موفق شده سودی 475 میلیون دلاری را از آن خود کند.
 
ال‌جی در سه ماهه سوم سال گذشته 16.8 میلیون اسمارت فون صادر کرد تا بتواند بهترین سه ماهه پنج سال اخیر خود را تجربه کند. اما در سه ماهه چهارم سال قبل میزان صادرات به 15.5 میلیون کاهش پیدا کرد؛ هر چند کماکان بهترین سه ماهه ال‌جی را در سال 2014 به خود اختصاص داده است. در مجموع میزان فروش اسمارت فون ال‌جی در سال 2014 نسبت به سال پیش از آن 24 درصد رشد پیدا کرده است.
 
سود خالص 474.81 میلیون دلاری ال‌جی در سال گذشته، رشدی 125 درصدی نسبت به سال پیش از آن محسوب می‌شود و رشد بخش اسمارت فون نیز درآمد کلی 55.91 میلیارد دلاری را برای سال گذشته به ارمغان آورده است.
 
ال‌جی در سال گذشته اعلام کرد که بخش تولید تلویزیون‌های پلاسمای خود را متوقف می‌کند. این توقف باعث هزینه ای 189.41 میلیون دلاری برای این کمپانی در سه ماهه چهارم سال قبل شده است.
 
بخش موبایل ال‌جی برای سال 2014 رکورد فروش 14.26 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده که 16 درصد نسبت به سال گذشته آن افزایش یافته است. همین بخش در سه ماهه چهارم سال قبل نیز با پنج درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل درآمدی 3.48 میلیارد دلاری را ثبت کرده است.
 
موفقیت عمده ال‌جی در سال گذشته مدیون پرچمدار مشهور این کمپانی ال‌جی جی 3 و همچنین ارائه محصولات میان رده برای کشورهای در حال توسعه است. 
 
علیرغم ثبت سال مالی بسیار خوب در سال 2014 ال‌جی به دلیل افزایش بازیگران بازار، سال 2015 را "یک سال چالشی" توصیف کرده است. این کمپانی می‌گوید که در سال جدید بر روی بهبود قدرت برند، افزایش بهره وری در تولید و بازارهای کلیدی تمرکز خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.