اپلیکیشن

تلفن همراه

January 30, 2015
10:41 جمعه، 10ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67054

رونمایی مجدد وزیر از نرم‌افزار ایرانی “گفتگو”

نرم‌افزار پیام‌رسان ایرانی "گفتگو" که بعد از فیلتر شدن وی‌چت توسط شرکت ایرانی سازنده گوشی‌های تلفن همراه رونمایی شد، روز گذشته مجددا توسط وزیر ارتباطات رونمایی گشت.
محدود شدن فعالیت نرم‌افزار پیام‌رسان وی‌چت در ایران به دلیل برخی نکات ضد امنیتی نظیر نمایش مکان استقرار کاربران با قابلیت "Near By"، منجر به پدیدار شدن برنامه‌هایی مشابه یا حتی رونق دیگر رقبای سابق این نرم‌افزار نظیر واتس‌آپ و تانگو شد.
وی‌چت، اواخر پاییز سال گذشته بود که فیلتر شد اما یکی دو ماه بعد از آن حرف و حدیث‌هایی از برنامه پیام‌رسان "دیالوگ" در فضای مجازی شد که توسط یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ایرانی توسعه یافته بود.
این نرم‌افزار داخلی که با عنوان "گفتگو" نیز قابل دستیبای در فضای مجازی است، از سال گذشته در اختیار کاربران موبایل قرار گرفته و قابلیت نصب روی تمامی گوشی‌های اندروید را دارد.
این نرم‌افزار ایرانی دارای ویژگی‌هایی نظیر مشاهده موقعیت مکانی خود و دوستان بر روی نقشه، ساخت چت‌روم با 50 کاربر آنلاین، جستجو دوستان بر اساس شماره تلفن و مکان‌یابی و ارسال انواع فایل‌هاست.
از فروردین سال جاری تاکنون نیز دو فایل بروزرسانی برای این نرم‌افزار موبالی در سایت سازنده گوشی‌های ایرانی قرار گرفته است.
حال با سفر وزیر ارتباطات به استان خوزستان جهت افتتاح پروژه‌های ارتباطی و مخابراتی و همچنین بهره‌برداری از سرویس‌های مونیتورینگ، پشتیبانی، ایمیل استانی و سرویس خدمات مبتنی بر VOI، این نرم‌افزار نیز رونمایی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.