رگولاتوری

February 1, 2015
10:33 یکشنبه، 12ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67087

برنامه وزارت ارتباطات برای حمایت از تولید و توسعه محتوا و خدمات بومی

وزارت ارتباطات به منظور توسعه محتوا و خدمات بومی‌در فضای مجازی، از اقدام‌های صورت گرفته در این بخش در قالب وام‌های کم بهره وجوه اداره شده، حمایت می‌کند.
 
 
خسرو سلجوقی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران و رییس کارگروه تخصصی تولید و توسعه محتوا و خدمات وجوه اداره شده با بیان این مطلب گفت: وام با سود و کارمزد یارانه‌ای و با نرخ‌های پایین پرداخت می‌شود و زمان استراحت و دوره بازپرداخت مناسب و متناسب با هر پروژه تعیین خواهد شد و این نرخ‌ها به تصویب کارگروه وجوه اداره شده وزارت ارتباطات رسیده و روی وبگاه رسمی ‌وزارتخانه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: فرایند پرداخت تسهیلات به‌صورت مرحله‌ای و ثبت‌نام در آن از بیستم دی‌ماه آغاز شده و تا پانزدهم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.
رییس کارگروه تخصصی تولید و توسعه محتوا و خدمات وجوه اداره شده با بیان این مطلب که این تسهیلات در چهار رسته سخت‌افزار، نرم‌افزار، امنیت و محتوی و خدمات پرداخت می‌شود، گفت: در هر رسته تخصصی فعالان حوزه‌های  تحقیق و توسعه،  توسعه کسب‌وکار و  صادرکنندگان محصولات و خدمات آن بخش می‌توانند ثبت نام کنند.
وی خاطر نشان کرد: متقاضیان تسهیلات در حوزه تحقیق و توسعه باید ضمن معرفی محصول قبلی و مستندات بهره‌برداری آن در بازار، پیشنهاد فنی خود برای ارتقای محصول را در قالب یک طرح تحقیقاتی ارایه کنند. ارزیابی‌های مرحله‌ای بر مبنای طرح ارایه‌شده صورت خواهد گرفت که در این گروه کمترین میزان نرخ سود و کارمزد در نظر گرفته‌شده است.
وی ادامه داد: در حوزه توسعه کسب‌وکار متقاضیان باید طرح تجاری خود را برای گسترش کسب‌وکار را ارایه و میزان توسعه مالی و حجم نیروی انسانی شرکت را به‌دقت مشخص کنند.
وی با بیان این مطلب که در این حوزه ارزیابی‌های مرحله‌ای بر مبنای طرح کسب‌وکار ارایه‌شده صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: در این گروه با هدف کمک به سرمایه در گردش با هدف جلوگیری از آثار سو مالی ناشی از اطاله زمان پرداخت قراردادهای فعال شرکت‌ها پرداخت می‌شود صرفا به دارندگان قراردادهای فعال اعطا می‌شود و برای تقاضای تسهیلات ‌باید قرارداد امضا شده ارایه شود.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص گروه سوم نیز گفت: صادرکنندگان محصولات و خدمات در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات باید اسناد صادراتی را ارایه دهند تا بر اساس آن وام دریافت کنند.
وی در خصوص نوع ضمانت‌نامه‌های این تسهیلات خاطرنشان کرد: هرچند ضمانت‌نامه‌های سهل‌تری مانند سفته، خود طرح نیز برای این وام‌ها در نظر گرفته‌شده است؛ اما با هدف اطمینان از برگشت این تسهیلات فرمولی تحت عنوان توان مالی تعیین‌شده است تا وام بیش از نسبت‌های تعیین‌شده در توان مالی پرداخت نشود.
رییس کارگروه تخصصی تولید و توسعه محتوا و خدمات وجوه اداره در پاسخ به این سوال که توان مالی برای شرکت‌ها چگونه محاسبه می‌شود، گفت: توان مالی برای شرکت‌ها از میزان مالیات پرداخت‌شده و هزینه بیمه پرداختی بابت نیروی انسانی با ضریب چهار محاسبه می‌شود که این اعداد بر اساس اسناد اظهارنامه مالیاتی و لیست‌های بیمه بررسی خواهد شد.  وی با بیان این مطلب که با توجه به محدودیت منابع، سقف وام پرداختی به هر متقاضی بیش از سه میلیارد تومان نخواهد بود، افزود: با توجه به گسترده بودن بازار و نو بودن فعالیت‌ها در حوزه تولید و توسعه محتوا و خدمات و با توجه به نیاز کشور به توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌ای بازار بزرگ‌تری برای این بخش فراهم است که به نظر می‌رسد می‌تواند حجم بیشتری از تسهیلات را به خود اختصاص دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.