امنیت

فناوری اطلاعات

February 1, 2015
16:42 یکشنبه، 12ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67111

اروپایی‌ها به دنبال قانون واحد حفاظت از اطلاعات تا پایان 2015

کمیسیون اروپایی می‌گوید قصد دارد تا قبل از پایان سال 2015 مجموعه قانون واحدی را برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعات کاربران تصویب کند، زیرا این کار را به نفع همگان می‌داند.
بر اساس بیانیه صادره پیش نویس این قانون اولین بار در ژانویه سال 2012 تهیه شد و قرار است تا قبل از پایان سال 2015 نسخه نهایی آن به تصویب برسد.
هم اکنون مذاکراتی میان نهادهای مرتبط در کشورهای مختلف اروپایی در این زمینه در جریان است و آخرین هماهنگی ها میان شورای اروپا و پارلمان اروپا در این زمینه در حال انجام است.
 
مقامات اروپایی معتقدند شهروندان و صاحبان مشاغل در تلاش برای مدرن سازی قوانین مربوط به حفاظت از داده ها هستند تا بتوانند همپای عصر دیجیتال به پیش بروند. فناوری های جدید به سرعت در حال ادغام و ارتقا هستند و این امر پیامدهای زیادی برای اقتصاد و جامعه در پی خواهد داشت.
 
در این شرایط تنها زمانی می‌توان از مزایای پیشرفت فناوری بهره مند شد که مردم بتوانند به شیوه به اشتراک گذاری اطلاعتشان در فضای مجازی اعتماد کنند و مطمئن باشند که این داده ها در امان خواهند ماند.
 
همچنین باید در زمینه استفاده از اطلاعات شخصی و حرفه ای شفافیت بیشتری به وجود آید و شرکت ها و دولت ها در این مورد احساس مسئولیت نمایند.
 
البته همه کشورها موافق تصویب چنین قانونی نیستند و از جمله انگلیس معتقد است در قانون یاد شده سخت گیری های بیش از حدی بر شرکت های تجاری اعمال شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.