تلفن همراه

کاهش عرضه تبلت برای اولین بار از زمان تولید این محصول

منبع: فارس
بعد از عرضه آی پد در سال 2010 میزان فروش این نوع رایانه‌های لوحی به طور مرتب در حال افزایش بوده، اما برای اولین بار استقبال از آنها در سه ماهه چهارم سال 2014 کاهش یافت.
بخش عمده این بازار در کنترل دو شرکت اپل و سامسونگ است که میزان فروش هر دوی آنها کاهش نشان می دهد.
به عنوان مثال میزان فروش آی پد در سه ماهه چهارم سال 2014 به 21.4 میلیون واحد کاهش یافت که به معنای کاهش 18 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است. البته فروش تبلت تنها بخش کوچکی از درآمد اپل را به خود اختصاص می دهد.
 
بررسی های موسسه آی دی سی نشان می دهد که سامسونگ هم افول مشابهی را تجربه کرده و میزان عرضه تبلت های آن با کاهش 18.4 درصدی از 13.5 میلیون واحد به 11 میلیون واحد کاهش یافته است.  ایسوس هم با کاهش 25 درصدی تنها 3 میلیون واحد تبلت در سه ماهه چهارم سال 2014 به فروش رسانده است.
 
در این میان بازنده اصلی آمازون بوده که سقوط 70 درصدی را تجربه کرده و از عرضه 5.8 میلیون واحد تبلت در سه ماهه چهارم سال 2013 به عرضه تنها 1.7 میلیون واحد تبلت در سه ماهه چهارم سال 2014 رسیده است. در این میان رتبه پنجم متعلق به لنووو است که بر خلاف سایر رقبا رشدی 9.1 درصدی را تجربه کرده است.
 
علیرغم این کاهش که برای کلیه شرکت ها به طور متوسط 3.2 درصد بوده، فروش کلی تبلت در سال 2014 رشدی 4.4 درصدی داشته است.

​​